נהגים בכבישים, ורבים מאלו נוהגים במהירות גבוהה, עלולים לעבור את הרמזור לאחר שזה התחלף לאדום – בין אם הבחינו בכך או בין אם לאו. גם אם ישנו תיעוד המוכיח לכאורה שאכן הרכב חצה באור אדום, יש סיכוי לפעול להגנת העומד לדין ולהוציאו זכאי.
נהגים שחצו רמזור באור אדום צפויים לעמוד לדין בגין הסעיף "אי ציות לרמזור באור אדום" – תמרור ה-1. מדובר על עבירה חמורה שהעונש בגינה הוא קנס גבוה יחסית על סך 1,000 ₪ ביחד עם עשר נקודות. תשלום הקנס מהווה הודאה באשמה, ולכן רצוי שלא לשלם אולם כן לפנות לעורך דין תעבורה בהקדם האפשרי (שכן ישנו טווח זמן קביל לערעור על הדו"ח) ולדון בנושא האפשרות לזיכוי.
אפשרויות טיעון במשפט חציה באור אדום
במידה הדו"ח ניתן ממצלמה, ניתן להסב את הדו"ח על שם אדם אחר – אם זו אינה עבירה של בעל הרכב אלא של נהג אחר. על פי פקודת התעבורה, בעל הרכב יקח את האחריות על הדו"ח, אלא אם הוכח אחרת. יש לעשות זאת באמצעות תצהיר בלבד, אותו מצהיר הנהג שנהג ברכב באותה ההזדמנות, ובו הוא מודה בהחזקת הרכב בזמן הנהיגה. ייצוג משפטי נכון של עורך דין תעבורה יאפשר את ביטול הנקודות שנלוות לעבירה וגם להגיע לזיכוי.

זיכוי מעבירת נהיגה ברמזור אדום
אפשרויות טיעון נוספותהנתבע יכול לטעון טיעונים נוספים, כמו למשל האם ניתן לזהות בבהירות ובבירור את מספר לוחית הרישוי של הרכב? במידה שהראות חלקית בלבד או לא טובה, ניתן יהיה לפעול כדי לבטל את כתב האישום כיון שישנה מידה של ספק בהאשמה. כמו כן, ניתן לטעון שהשוטר לא עמד בעמדה טובה כדי לטעון את טיעונו.
נטל ההוכחה
גם כאשר שוטר מעיד בדו"ח על חציית צומת באור אדום או כשהמצלמה תיעדה זאת, נטל ההוכחה עובר אל הנתבע לפי פקודת תעבורה מיוחדת. אם בעל הרכב אינו יודע מי היה הנהג בו אותו הזמן, הרי שבעל הרכב ישא בעונש העבירה.