מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויות עובדים
מגזין עבודה

זכויות עובדים

המונח זכויות עובדים שגור בפי כל עובד, כל מעסיק ואפשר לומר שמדובר באחד התחומים החשובים ביותר שקיימים בכל מה שקשור לעולם המשפט. במובנים רבים, מדובר על תחום שהגדיר, כך או אחרת, לא רק את היחסים שבין מעסיקים לעובדים אלא בכלל את האופי של הכלכלות בעולם, ויתרה מזו, את האופן בו מדינות מתנהלות, את החובות המוסריות של המדינה כלפי אזרחיהן.
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/6/2018
  • |
  • 14:08
  • |
  • 3383 צפיות

הרי כשאנחנו משלמים מסים מתוקף היותנו אזרחי המדינה, אנחנו מצפים שהמדינה תעניק לנו שירותים בתמורה. בין היתר זה נובע מהעובדה שיש לנו זכויות כאזרחים של המדינה אך גם זכויות עובדים. במשך עשרות אם לא מאות שנים, אנחנו נלחמנו לקבל את מה שמגיע לנו מעצם היותנו עובדים, הן מצד המדינה והן מצד המעסיקים, אם הצד השני לא ישמור על כך, תמיד שמורה לנו הזכויות לשבות ולמעשה לגרום להפסקת הייצור, דבר שיפגע במעסיקים ויפגע במדינה. כיום אם נפגעו זכויותינו אנו יכולים להיעזר בעזרה של עורך דין דיני עבודה שמתמחה בתחום זכויות עובדים.

זכויות עובדים זה תחום שנמצא כל הזמן בהתהוות ובשינוי. מאחר והצרכים של העובד משתנים עם הזמן, הן כעובד והן כאדם פרטי ומאחר ופני החברה משתנים כל הזמן, הרי שבהתאם גם זכויות עובדים משתנות. הדוגמא הטובה ביותר לכך זה כל הנושא שקשור לזכויות של נשים עובדות. ישנן לא מעט זכויות שהשתנו מהיבטים שונים, הן בגלל שיותר נשים נכנסו לשוק העבודה והיה צריך להתאים את השוק לצרכים ולזכויות שלהן, כמו כן עם השנים חלו שינויים רחבים בחברה כולה ביחס לנשים, ומן הסתם היה צריך לפעול גם בהתאם לעניין זה.

לא רק אצל נשים הזכויות השתנו
נשים הן רק קבוצה אחת שזכתה לזכויות עובדים ניכרות עם השנים, יש עוד מגוון רחב של קבוצות שעם הזמן זכו ליותר ויותר זכויות או שהשתנו זכויות קיימות. אנחנו יכולים לראות את זה בכל מה שקשור לבני נוער, אנשים עם מוגבלויות פיזיות ואחרות, אנשים שנמצאים בסטטוס משפחתי מסוים, אפשר למצוא בישראל בקרב חיילי מילואים, ובשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות גם תהליך של יצירת מנגנון של זכויות עובדים בקרב עובדים זרים, מהגרי עבודה, פליטים וקבוצות דומות.

המשמעות של שינויים אלו היא נרחבת, הרי יש כאן התאמה לצרכי המציאות, יש כאן התאמה לצרכים של החברה, יש כאן עוד מגוון רחב של דברים שאינם קשורים אך ורק לעניין של זכויות עובדים. הרי, אם אנחנו מסתכלים על קבוצות חלשות שמקבלות פתאום זכויות מסוימות, זה גם מאפשר להן לצאת לעבוד וגם מאפשר להן להתמודד עם קבוצות חזקות יותר בתנאים הרבה יותר נוחים עבורם.

לכן אנחנו יכולים לראות שינויים מרחיקי לכת בתחום ובפרט אנחנו יכולים לראות לא מעט עורכי דין וגורמים מקצועיים שעוסקים בנושא, מתוך כוונה לתת לאותן קבוצות כמה שיותר, ולאפשר להן להשתלב בשוק העבודה כמו כל קבוצה אחרת.


תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות עובדים
סגור