מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » תאונות עבודה - ביטוחים, פיצויים ומה שבניהם
מגזין עבודה

תאונות עבודה - ביטוחים, פיצויים ומה שבניהם

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע נקודתי בו נפגע העובד במסגרת מקום עבודתו או בדרך אליו וממנו, לרבות מקרים בהן הפגיעה התרחשה מחוץ למקום העבודה פיזית, אולם במסגרת מילוי תפקידו ותחת פעילותו בעבור המעסיק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/12/2018
  • |
  • 13:57
  • |
  • 2156 צפיות

המונח תאונת עבודה אינו כולל מקרים של מחלות וליקויים שהתפתחו לאורך זמם, גם כאשר אלו באים בקשר ישיב לביצוע העבודה ולמעסיק, אולם מגדירים בעבורם פרק נפרד הנמצא תחת מחלות מקצוע.

עובד שעובר תאונת עבודה זכאי להגנה ולפיצוי, אולם אלו עשויים להיות מורכבים, כאשר מספר גופים מיועדים לקחת את האחריות על הפגיעה ולהיות מחויבים לפיצוי, על פי פרמטרים שונים של הגדרת תאונת עבודה, אופי הפגיעה וזמן המוגבלות שהיא מייצרת ועלות הפיצוי הנדרש.

הביטוח הלאומי
כל אזרח מדינת ישראל מבוטח בביטוח סוציאלי מלא ומחויב לתשלום אליו במסגרת חוק הביטוח הלאומי. חוק זה הופך את מוסד הביטוח הלאומי לגורם הראשון המחויב לעובד במסגרת קיום של תאונת עבודה. הביטוח הלאומי מספק פיצוי כלכלי בתצורת דמי פגיעה, מענק נכות, או קצבת נכות וזאת בהתאם לאופי הפגיעה ואחוזי הנכות שנקבעו בעקבותיה. מכאן ניתן להבין כי הביטוח הלאומי אינו מעניק פיצוי לפגיעות קלות אשר לא הביאו למוגבלות ממשית או לאובדן מוכח של יכולת השתכרות. נוסף על כך, פיצוי מטעם הביטוח הלאומי ניתן רק לאחר אישור וועדה רפואית מטעמם ועל סמך פרמטרים נוקשים ומחמירים. 

כל הצהרה ומסמך המוגש לפקידי הביטוח הלאומי ולוועדות הרפואיות שבראשותו מתועדים ועשויים להיות לרועץ כלפי המבוטח בהמשך, כנגד טענה כזו או אחרת. מומלץ לא לפנות באופן עצמאי לביטוח הלאומי בניסיון לתבוע פיצויים אלא להיעזר בשירותיו של עורך דין נזיקין מומחה בכל צעד ובירור כבר בתחילת הדרך.

הביטוחים הפרטיים
גורם נוסף אשר יכול לתת מענה לנפגעי תאונות עבודה הוא ביטוח פרטי. מרבית המעסיקים מבטחים את עובדיהם בביטוח רפואי ו/או ביטוח תאונות אישיות, ועובדים רבים דואגים לביטוחים אלה גם באופן פרטי. ביטוחים פרטיים אלה לא יכסו תאונות דרכים אשר התרחשו בדרך למקום העבודה או ממנו, אולם לרוב יספקו תנאי ביטוח ופיצוי טובים בהתאם לאופי הפגיעה וללא דרישת הוכחת נכות או נזק מתמשך. על מנת למצות את הזכויות אל מול הביטוחים הפרטיים יש להגיש דו"ח אירוע מפורט ככל הניתן החתום על ידי בית החולים, בו טופל המבוטח מיד לאחר התאונה, לצד מסמכים רפואיים רבים ומפורטים ככל הניתן להקשר זה. ביטוחים אלה תוחמים בזמן את מתן הפיצוי ועל כן מומלץ להקדים ולהגיש את התביעה על מנת שלא להידחק אל תקופת ההתיישנות.

נוסף לאלה, היה והתאונה התרחשה בשל רשלנות של המעסיק או מי מטעמו, ניתן ואף נכון לתבוע את המעסיק באופן אישי, כאשר תביעה זו אינה תלויה ומותנית בתביעות האחרות, ובנוסף לנזק שנגרם יהיה צורך להוכיח במסגרתה את אופי הרשלנות. חשוב לדעת כי מרבית המעסיקים מוגנים במסגרת ביטוח מעסיקים מפני תביעות כאלה, ותביעת רשלנות אינה מאיימת ישירות על המעסיק כי אם משולמת על ידי חברת הביטוח שלו.

>> יש לך שאלה חשובה בעניין תאונות עבודה? לחץ כאן.


תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תאונות עבודה - ביטוחים, פיצויים ומה שבניהם
סגור