מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » פנייה לעורך דין במקרה של נזילות בבתים משותפים
מגזין נדל"ן ומקרקעין

פנייה לעורך דין במקרה של נזילות בבתים משותפים

החיים בבית משותף יכולים להיות פשוטים מאוד ואפילו נחמדים. יש אנשים שמעדיפים לגור בבניין משותף מכל מיני סיבות אך אין ספק כי יש גם חסרונות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/1/2019
  • |
  • 09:20
  • |
  • 2842 צפיות

החיסרון הגדול ביותר הוא הקשר בין מה ששכן אחד עושה לבין השכנים האחרים שלו ובמקרים מסוימים זה יכול להגיע לנזק שיפגע ברכוש בצורה ניכרת. אחד מהמקרים האלו היא נזילה שפורצת במקום מסוים. אם הנזילה מתרחשת בבית שלכם והיא באשמתכם אז אין שום קשר לכך שהבית שלכם משותף או לא, אך המצב מסתבך מעט יותר כאשר הנזילה בכלל לא קשורה לצנרת שלכם או שהיא כן שלכם, אך אתם למעשה לא האשמים בה.

מהיכן מגיע הנזילה ומי אשם בה?

השלב הראשון שאתם צריכים לעשות במקרה ויש נזילה בבית היא להבין מאיפה היא מגיעה. בשלב זה אתם לא צריכים לחפש אשמים וגם לא את הסיבה שהנזילה הופיעה. בשלב זה כל מה שאתם צריכים לעשות זה להבין מאיפה היא מגיעה ולעצור אותה כמה שיותר מהר. במידה ולא תמצאו את הנזילה גם לא תוכלו לדעת מדוע היא קרתה וכך לא תדעו מי אשם בה ולשם כך אתם חייבים להיעזר במאתר נזילות. הפעולה הראשונה שאתם צריכים לעשות היא לברר אלו אינסטלטורים או מאתרי נזילות יכולים להגיע אל ביתכם במהירות המיידית בנוסף לסגירת ברז המים באופן זמני כדי שהנזק ייעצר.

מה נעשה אם אנו לא האשמים?

כדי להבין מי אשם בנזילה אתם יכולים לפנות שלכן שעמו יש לכם את אותו קיר משותף ואולי גם פנייה לוועד הבית תעזור. עם זאת חשוב להנמיך את הציפיות שלכם מראש, גם אם מישהו יידע מי אשם לא תמיד ישתפו אתכם פעולה. אחרי שהזמנתם את מאתר הנזילות הגיע הזמן להבין ממה קרתה הנזילה, של מי בכלל הצינור הזה וכמובן מי צריך לתת את הדין. יכול להיות שיהיו אשמים אחרים לנזילה ולא משנה של מי היא. למשל, יכול להיות שזו הצנרת שלכם אך הנזילה קרתה בגלל קידוח בקיר מהצד של השכן. יכול גם להיות שהנזילה קרתה מבלאי טבעי ולא באשמה של איש, אך היא שייכת לצנרת השכן.

מי צריך לשלם על הנזילה?

את נושא התשלום על הנזילה יש לחלק לשני תתי נושאים. הראשון הוא התשלום בפועל לאינסטלטור או למאתר הנזילות והשני הוא מי שיחזיר את התשלום הזה. מי שישלם על הנזילה בכל מקרה כנראה יהיה הדייר שסובל מהנזילה. ברגע שיש נזילה אצלכם בבית אתם אלו שסובלים ממנה באופן מיידי ובכל מקרה יש לפתור אותה כמה שיותר מהר, כי כל רגע שהמים לא נעצרים הנזק גם יהיה גדול יותר. לאחר מכן אתם צריכים להבין מי האשם ולדרוש ממנו את התשלום, אם זו דירה שכורה אתם פשוט תדרשו אותה מבעל הבית. מה קורה אם האשם לא ירצה לשלם? זו עילה לתביעת בבית משפט.

מה יקרה אם לא תדווחו?

אם האשם לא רוצה לשלם על הנזק שהוא גרם, אתם יכולים לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות. אפשר גם לפנות לעורך דין שייצג אתכם ואז תצטרכו לשלם לו שכר טרחה, אז תעשו את השיקולים והחישובים שלכם האם זה באמת שווה. בכל מקרה חשוב שתזכרו דבר אחד חשוב: אם לא תדווחו על הנזילה יכול להיות שתהיה לכם בעיה ותצטרכו לשלם על חלק מהנזק. ברגע שאתם רואים את הנזילה אתם חייבים לדווח כי הנזק יהיה גדול, והוא כמובן יכול להיכלל בתביעה שלכם מול אותו אשם.



תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פנייה לעורך דין במקרה של נזילות בבתים משותפים
סגור