מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » שימוש חורג בנכס - במה מדובר?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

שימוש חורג בנכס - במה מדובר?

  • מערכת האתר
  • |
  • 5/3/2020
  • |
  • 09:23
  • |
  • 737 צפיות

ישנו הסדר חוקי של תכנון ובניה במדינת ישראל ולפיו יכולים בעלי הנכס והקרקע להתנהל. כמו כן, קיימת תכנית 'בניין עיר' שעל פי יש להתנהל וכאשר אדם מבצע חריגה בשימוש בקרקע או בנכס שלו, שלא למטרה שהוגדרה בתכנית 'בניין עיר' - הוא למעשה עובר על החוק ומשתמש באופן שגוי ולא חוקי בנכס או בקרקע שברשותו.

האם ניתן להסדיר שימוש חורג ובאילו מקרים?

ישנה דרך להסדיר שימוש חורג, אך היא רלוונטית למקרים ספציפיים. חשוב להבין כי ישנה הגדרה ראשונית שלפיה צריך להשתמש בנכס ואם חורגים מהגדרה זו - עלולה להיווצר בעיה משפטית. כל אדם שיש ברשותו נכס או קרקע יכול לנסות ולהגיש בקשה לקבלת היתר חריגה. 

חשוב להבין כי הבקשה לא מוגשת סתם כך אלא יש לוודא כי הבקשה נערכה ונבדקה על ידי איש מקצוע מתחום הבניין - למשל, מהנדס, אדריכל, הנדסאי בניין או הנדסאי אדריכלות. יש להציג מידע על הנכס ולהבהיר מדוע מתבקשת החריגה ולאיזה מטרות. יש לנמק את הבקשה ולוודא כי הנימוקים אכן משכנעים ורלוונטיים. כמו כן, חשוב שהבקשה תתייחס גם למציאות - כלומר, שהחריגה המתבקשת לא תהיה מופרכת או לא קשורה לעובדות והסביבה בה נמצא הנכס.

מספר המלצות למגישי בקשה להיתר שימוש חורג בנכס

1. פנו להתייעצות עם אדם מנוסה

תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע אשר מכיר את התחום והתנסה בו לא פעם. אחת האפשרויות היא לשוחח עם האחראי על הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הוא יוכל לתת לכם הוראות מדויקות ועצות איך להתקדם בנושא ואל מי לפנות במידת הצורך. 

2. תקבעו פגישת ייעוץ אצל עורך דין לענייני מקרקעין ונדל"ן

תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין שעוסק בתיקי מקרקעין ונדל"ן מכיוון שהוא מכיר את החוק על בוריו וידע להנחות אתכם בצורה מקצועית ומדויקת בכל הנוגע לנושא זה. אל תנסו לחסוך או לעקוף את הדרך – הקפידו לשוחח אך ורק עם מי שאכן מכיר את הנושא ועסק בו לא פעם בעבר. ניסיון בתחום זה הוא יתרון עיקרי, שלא לומר הכרחי. עורך דין אשר מגיע מתחום מקרקעין ונדל"ן יכול לקדם אתכם משמעותית ולהקל עליכם בתהליך. עבור שירותו של עורך הדין תשלמו סכום.

לסיכום, מידה ועלה הנושא של שימוש חורג בנכס מול גורמים משפטיים ואתם צריכים להצדיק את החריגה ומנסים להפוך אותה לחוקית ומותרת – מומלץ לפנות לגורמים מנוסים שיוכלו להנחות אתכם בכל הנוגע לטפסים ומסמכים, בירוקרטיה והתנהלות מול הגורמים שיכולים לאשר את בקשתכם.


תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שימוש חורג בנכס - במה מדובר?
סגור