מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » כיצד לבחור בעורך דין מקרקעין
מגזין נדל"ן ומקרקעין

כיצד לבחור בעורך דין מקרקעין

  • מערכת האתר
  • |
  • 9/3/2020
  • |
  • 08:22
  • |
  • 946 צפיות

על פניו הבחירה בעורך דין נדל"ן אמורה להיות פשוטה. עורכים חיפוש קצרצר, והנה מופיעים מגוון עורכי דין השמחים להציע את שירותיהם. אולם בפועל, המציאות מלמדת כי לא מעט לקוחות מצאו עצמם "נכווים" כתוצאה משירות לקוי.

לתחושתם, עורך הדין לקח את העמלה בעבור עבודתו, אולם בפועל כלל לא עשה מאמץ בעבור לקוחותיו. חשוב לדעת: מטרתו של עורך דין מקרקעין היא להיות שומר הסף של הרוכשים / המוכרים נכס. זהו איש המקצוע שבוחן את העסקה על פרטיה ולו הקטנים ביותר, ושמטרתו היא לוודא כי מדובר בצעד כדאי שיניב את התוצאה הרצויה.

אם כך, כיצד עורכים את הבחירה המושכלת? להלן מספר צעדים שיסייעו לכם בבחירת עורך דין מקצועי.

בחירת עורך דין מקרקעין מקצועי

מיקום גיאוגרפי
הקפידו לחפש אחר עורך דין הממוקם בקרבת האזור בו אתם רוצים למכור / לרכוש נכס. לעורכי דין מקומיים בתחום הנדל"ן ישנה עמדת יתרון אל מול אחרים, שכן הם מכירים את השטח ויודעים לספק תובנות וערך מוסף חשוב. הבחירה בעורך דין מקרקעין בהתבסס על מיקום גיאוגרפי יכולה גם לסייע רבות בסינון הרשימה הבלתי נגמרת של עורכי דין השמחים להציע את שירותיהם.

סוג התמחות
האם עורך דינכם מתמחה במכירת נכסים? או אולי ברכישת נכסים? או שמא מדובר בעורך דין שיותר נוטה לקחת עסקאות מורכבות דוגמת עסקאות קומבינציה או העברת דירה ללא תמורה בין אחים, בנים ובני משפחה נוספים? מוטב לבחור את עורך הדין על פי חיפוש נקודתי דוגמת עורך דין קניית דירה, עורך דין מכירת מגרשים, עורך דין תמ"א 38 וכיוצא בזה.

המלצות פה לאוזן
בסופו של יום אין תחליף אמיתי להמלצות מלקוחות קודמים. באם אתם מכירים חברים, מכרים או בני משפחה שנעזרו בשירותיו של עורך דין מקרקעין וראו כי טוב, הרי שמומלץ שלא להמר ופשוט לקפוץ על המציאה. אם אינכם מכירים אנשים כאלו, הרי שבמציאת עורך הדין על פי הקריטריונים שציינו לעיל, הוסיפו לכך בדיקה של "מהו השיח הקיים ברשת?". כתבו את שם עורך הדין ובדקו אם יש נגדו תיקים כתוצאה מתביעת לקוחות, אם יש ביקורות ודברי שבח וכיוצא בזה.

כימיה אישית
בסופו של יום, עורך דינכם מלווה אתכם באחת מן התקופות היותר מרגשות וגם במקום מסוים מלחיצות שיש. הרי מדובר בעסקה הכוללת בתוכה סכומי עתק. וודאי שלא נרצה שאיש מקצוע לא מיומן ישים את ידיו על העסקה וינחה אותנו לא נכונה.

האם אתם מרגישים מעורך הדין כי אתם אכן נמצאים תחת אחריותו של איש מקצוע מיומן? האם הרגשתם חיבור אישי? אמנם אין מדובר בטיפ מקצועי, אך תחושת בטן בהחלט יכולה להיות חלק בלתי נפרד מבחירת עורך הדין.

אנשי מקצוע לצד עורך הדין
האם רכישת הנדל"ן שלכם נעשית כחלק מצעד עסקי? האם אתם עצמאיים וכעת רוכשים דירה שנייה ומעוניינים לייצר רווח מאחד מן הנכסים כגון שכירות? או נדל"ן מסחרי?

במקרים שכאלו, הרי יהיה שתצוותו לצידכם גם רו"ח מיומן אשר ילווה את העסקה מן הפן הפיננסי ושיכתיב את הטון באשר לשיקוף הפעילות אל מול הרשויות הרלוונטיות.

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד לבחור בעורך דין מקרקעין
סגור