מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » תביעה נגד משרד הביטחון
מגזין משרד הבטחון

תביעה נגד משרד הביטחון

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2459 צפיות

כל אדם אשר נגרמה לו פגיעה במסגרת שירותו במערכת הביטחון, רשאי לתבוע בגין נזק זה את אגף השיקום של משרד הביטחון על פי חוק הנכים, כאשר ניתן היה להוכיח קיומו של קשר נסיבתי בין השירות ו/או תנאי השירות לבין הפגיעה ונזקיו של מי שנפגע. לתוך תנאים אלו מצטרפים מצבים נוספים, אשר הוכח בהם כי חלה החמרה במצב בריאותי קיים או התחוללה או שהתפרצה לו מחלה בגין פעילות ו/או חשיפה מתמשכת במסגרת השירות. (בכלל זה: הרמת משאות, עבודה בשטח עם אזבסט, חשיפה לשמש או לחומרים מזיקים ועוד).

מתי להגיש את התביעה ומה להגיש?
כל פעיל במשרד ביטחון יכול להגיש את תביעתו מול משרד הביטחון – קצין התגמולים עד לשלוש שנים לאחר מועד שחרורו מהשירות. לאחר מכן חלה התיישנות לתביעתו, וגם בחלוף התקופה האמורה ניתן להגיש את התביעה, במקרה של חבלה מתועדת ורשומה. המסמכים אותם יש להגיש בצירוף לתביעה, הינם כל הפרטים המתעדים את הטיפול: חוות הדעת, בדיקות וממצאים, תיעוד מהתיק הרפואי – הצבאי, תיעוד מקופת חולים, תיעוד הטיפולים שבעקבות הפגיעה (פיזיותרפיה ועוד). כמו – כן, כל ראיה שמוכיחה את הקשר הנסיבתי בין השירות לנזק יכולה לפעול לטובתכם.

שלבי הטיפול בפגיעה
הדיווח על הפגיעה חייב להיות מיידי, עם קרות התאונה. הדיווח חייב להנתן למעביד. כבר אז יש להתחיל ולאגור את כל הניירת המתקבלת המתעדת את התהליך שעברת. בשלב הראשון – תביעה להכרה בזכות לקצין התגמולים. בשלב השני: ועדה רפואית אשר תקבע לו אחוזי נכות אם ישנה או את מידת הנזק ואובדן הכושר לעבודה. לאחר מכן ניתן להגיש ערעור על החלטות הועדה על מנת לקבל את מלוא הזכות לפיצויים כפי הסבור.

רמת הפיצוי
קצין התגמולים קובע את רמת הפיצוי על- פי רמת הנכות שנקבעה: עד 9%: אין תגמול או הטבה, ובין 6-9% זכאי לטיפולים רפואיים. 10-19%: מענק כספי חד פעמי והטבות שונות. 20% ומעלה: קצבת נכות חודשית בנוסף. אופן הגשת התביעה הוא הקובע את הסיכוי שלכם לקבל פיצויים בגין התביעה, כך שלעורך דין בו תבחרו יש משקל רב המשפיע על התוצאות.


עורכי דין לענייני נכי צה"ל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נכי צה"ל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעה נגד משרד הביטחון
סגור