מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין ציבורי » עברות תנועה שכיחות
מגזין ציבורי

עברות תנועה שכיחות

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2463 צפיות

השיעור באחוזים של תאונות הדרכים עלה מאוד בשנים האחרונות, הנהיגה בגיל צעיר, נהיגה בחוסר אחריות, הקלה בעונשים לעבירות תנועה ומרכיבים נוספים גרמו לנסיעה בקלות דעת וכתוצאה מכך לתאונות רבות, הרוגים רבים ופצועים שפצעיהם ילוו אותם לאורך חייהם. בעקבות זאת, החל משרד התעבורה וכן הגופים האוכפים בישראל לאכוף בצורה חמורה מאוד את עבירות התנועה. להלן מס´ מעבירות התנועה השכיחות ביותר:

עבירות מהירות
המהירות היא אחד הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים הקטלניות ביותר. צעירים שנוהגים בחוסר אחריות ורוצים לעשות רושם מרבים לנהוג במהירות מופרזת ואנשים שלא שמים לב לרכבים שסביבם. על פי חוק יש לנהוג במהירות שמורים תמרורים, כמו כן להתחשב ברכבים הסובבים ולנהוג בהתאם. יש לנהוג במהירות שתאפשר שליטה בכלי הרכב. כמו כן יש להאט את מהירות הנסיעה במקרים של סכנה כגון כביש רטוב, שטחים מאוכלסים, ראות מוגבלת וכו´.

נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות מפורטת בחוק ונקבע על פי חוק ההגדרה של "משקה משכר" ומה היא הכמות בדם המותירה לנהג לעלות על ההגה. ריכוז האלכוהול שרשום על כל משקה יוכל להעיד על כמות ההיספגות שלו בדם. אסור, בתכלית האיסור, לאדם שיכור להעלות על הרכב, להתניע אותו או לנהוג בו. אדם שיכור יכול להיות שיכור מאלכוהול, מהשפעת סמים. השכרות גורמת לראייה מטושטשת וחוסר ריכוז ומהווה את אחד הגורמים המרכזיים לתאונות. באמצעות בדיקת נשיפה, בדיקת דם, בדיקת שתן והתנהגות של הנהג ניתן לקבוע אם אדם שיכור. נהיגה בשכרות יכולה להוביל לשלילת הרישיון.

ליקוי מכאני ברכב
אסור לנהג לנהוג כאשר יש לו ליקוי מכאני ברכב שמונע ממנו את הנהיגה באופן בטיחותי. כל הציוד, האביזרים והחלקים של הרכב צריכים להיות מותקנים בו בכל זמן שהוא. נציג המשטרה יכול לעצור אדם ולבחון את הרכב. אם יימצא כי הוא לא תקין בצורה כלשהי יינתן הדין בהתאם לתקלה ולסיכון הגדול שלקח הנהג כאשר עלה על הכביש באותו היום.


עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עברות תנועה שכיחות
סגור