מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » גירושין ופנסיה
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

גירושין ופנסיה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2549 צפיות

במשך זמן הנישואין, נצברות זכויות פנסיוניות וסוציאליות שניתנות למימוש בזמן הנכון. זכויות הפנסיה שנצברו משך כל חיי הנישואין הן חלק מהרכוש המשותף שבו דנים בהליך הגירושין והסכם ממון. עקרונית, כל אחד זכאי למחצית מכספי הפנסיה של בן או בת זוגו משך תקופת נישואיהם. כשמדובר בזכויות פנסיה, הלא מרביתן נרכשות במהלך שנות הנישואין ממילא, וכוללות גם כספי קופות גמל וקרנות השתלמות, פוליסות ביטוח מנהלים וחסכונות פרטיים נוספים לזמן פרישה. בזמן גירושין עולה השאלה כיצד לחלק גם את זכויות הפנסיה – והסיוע המתבקש יתקבל מעורך דין גירושין, אקטואר גירושין וגם מומחה למיסוי.

מי אחראי להעברת הפנסיה?
מדי חודש בחודשו, בן הזוג לזה המקבל פנסיה זכאי לקבל את זכויותיו לפנסיה ישירות מהגורם המשלם את גמלת הפנסיה. כאשר הגירושין מתרחשים לאחר שחלה תקופת הפרישה, נערך הסכם גירושין מול עורך דין, אקטואר גירושין וגורמי המקצוע הקשורים, אולם כאשר הגירושין חלים עוד לפני תקופת הפרישה, ישנו הליך מורכב יותר, ובאופן עקרוני כספי הפנסיה יוכלו להתממש לאחר שחולקו רק לאחר פרישתו של בן הזוג לפנסיה, ולא בתום חלוקת הרכוש כפי שהיא נעשית בהליך הגירושין.

חילוקי דעים בין דיני פנסיה לבין דיני משפחה
על פי זכויות פנסיה המתבססות על פי תקנונים חוקתיים של קרנות הפנסיה, הזכויות נרשמות לזכותו של בן זוגו הרשום של המבוטח. כך נקבעת המדיניות, הסמכויות, החובות ועוד בעלי אופי סוציאלי. כך נקבע עלפי חוק שירות קבע סעיף 62 ועלפי חוק שירות המדינה (גמלאות) סעיף 58 כי לא נין לעקל זכות פנסיה או לשעבדה, אלא לתשלום מזונות. דיני משפחה פוסקים כי יש להעביר את כספי הפנסיה דרכה אל בן הזוג הלא רשום – וזה (הגורם המתווך) מה שיוצר מתח משפטי.

קצבת שארים
בעת מותו של מבוטח (חו"ח) המפריש כספי פנסיה לצורך תמורה במהלך חייו, בן הזוג צובר גם הוא את זכויותיו ואמור לקבל את חלקו מאותו זמן שבו קיימו חיים משותפים. על כן הוא זה שיקבל את זכויות הפנסיה ולא בן הזוג החדש שחי עמו לאחר מכן.

עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גירושין ופנסיה
סגור