מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין ציבורי » נפגעי חרדה עקב מלחמה
מגזין ציבורי

נפגעי חרדה עקב מלחמה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2277 צפיות

ישראל הינה ארץ למודת מלחמות, אולם ניתן לומר כי מלבד מלחמות בתקופות מוגדרות, ישנן עוד דרכי טרור הנהוגות בשטחי הארץ ולעתים גם מחוץ לה, על רקע לאומני או בטחוני. כל אלו סופחים אליהם נפגעי חרדה רבים, בין אם היו באותו אזור פעילות מלחמתית או בין אם רק מודעים לקיומה של זו. ההגדרה לחרדה הינה תגובה טבעית פיזית ונפשית למצבי לחץ, אשר מסייעת להתמודד עם מצבים מסוכנים. מנגנון ההגנה מתריע מפני סכנות, גורם לאדם החרד להיות ערני יותר ולנהוג ביתר זהירות. ישנם שני סוגי חרדות: רציונאלית ושאינה רציונאלית.

הגשת תביעה להכרה כנפגע מפעולות איבה
תביעה להכרה כנפגעי פעולות איבה ניתן להגיש באמצעות עורך דין, מרכז חוסן או באופן ישיר לביטוח לאומי, כשהיא כוללת את המסמכים: טופס הודעה על פגיעה בפעולות איבה וכן תביעה לתגמול רפואי כולל אישורים רפואיים מהגורמים המורשים שטיפלו (כמו בית חולים, מרכז חוסן או השירות הפסיכולוגי ברשות המקומית). יש לצרף צ´ק מבוטל או את אישור הבנק עם פרטי חשבון וסניף של התובע. את התביעה יש להגיש עד לשנה מיום הפגיעה לסניף של המוסד הלאומי על פי כתובת המגורים. 

הזכאות לתגמול בעת תקופת טיפול רפואי
נפגע פעולות איבה יוכר על ידי רשות מאשרת במשרד הבטחון ויוגדר על ידי רופא כמי שאיבד מכושר עבודתו עקב האירוע, ולכן הינו זכאי לקבל תגמול טיפול רפואי- אם אין גורם אחר שמתגמל, למשך תשעה חודשים, אלא אם נמצא על זכאי להמשך תגמול על ידי ועדה מיוחדת. מתגמול זה תשולמנה קצבאות אחרות שמשולמות לנפגע החרדה באותה התקופה. הזכאות נקבעת על ידי הועדה הרפואית שקיבלה את התביעה לביטוח לאומי, וכן היא הכתובת להגשת ערר במידה ויש להאריך את תקופת התגמולים.

תגמול על פי דרגות נכות
הועדה הרפואית בביטוח לאומי תקבע את אחוזי הנכות על פי המסמכים שהוגשו לה וחוות דעתו המקצועית של הרופא המומחה, ועל פי דרגות אלו יחושב גובה התגמול: בין 0-9% הנפגע אינו זכאי לתשלום מידי ביטוח לאומי, 10-19%: זכאי לתגמול נכות חד – פעמי על פי חוק הנכים, 20% ומעלה: זכאי לתגמול חודשי.

עורכי דין לנפגעי מלחמה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנפגעי מלחמה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נפגעי חרדה עקב מלחמה
סגור