מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » פיצויים בשל מחלת מקצוע ומיקרוטראומה
מגזין נזיקין

פיצויים בשל מחלת מקצוע ומיקרוטראומה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2498 צפיות

בעקבות פסקי דין וחקיקות שונות הגיעה למסקנה המערכת המשפטית כי הגדרת תאונת עבודה לא כוללת את כל המקרים להם זכאים עובדים לפיצויים בעקבות התרחשות כלשהי בעבודה שגרמה לפציעה או מחלה. בעקבות זאת נוצרו תחת החוק מושגים מסוימים שמסייעים לבטח ולתגמל אנשים שנגרם להם נזק פיזי בגדר העבודה. מושגים אלו מכונים מחלת מקצוע ומיקרוטראומה.

מה זה מחלת מקצוע?
המושג מחלת מקצוע מתייחס לאדם שלקה במחלה מסוימת בעקבות אופי העבודה שלו או התנאים של עבודתו. אם אדם הצליח להוכיח באמצעות עורך דין כי מצבו הבריאותי הידרדר בעקבות תנאי העסקתו הוא זכאי לפיצוי הביטוח הלאומי. בתיקים הנוגעים למחלת מקצוע על התובע להוכיח את הקשר הסיבתי בין תנאי העבודה למחלה. במידה ומדובר במקרה נפוץ שהיו עליו פסקי דין בעבר והמחלה מוכרת כמחלת מקצוע במרשם המחלות של הביטוח הלאומי – תהיו זכאים לתגמולים.

מה זה מיקרוטראומה?
מיקרוטראומה הוא מושג שמתייחס לנזק פיזי שנגרם בעקבות פגיעה זעירה שחזרה ונשנה על עצמה לאורך זמן. מדובר בפגיעות שנעשו בעקבות פעילות מסוימת בעבודה בטווח הארוך. כך למשל עובד מפעל שיום-יום עושה אותה תנועה של הרמת משא כבד גורם לעצמו נזק נגרר עם השנים שיכול להתפתח למיקרוטראומה. מכיוון שמדובר בנזקים מזעריים במיוחד לא ניתן למדוד אותם בפעולה אחת כמו תאונה, עם זאת ההצטברות יכולה להביא לנזקים פיזיים חמורים כמו נכות, הפרעות כרוניות בגינם מגיעים פיצויים לעובד.

מה היא עילה לתביעת פיצויים מיקרוטראומה?
בית המשפט אחראי על הכרעת מיקרוטראומה לא פעם בתביעות ביטוח לאומי שקשה להגיע עליהן להסכמה. בית המשפט מתחשב בנסיבות משפטיות ורפואיות כאחד. הנסיבות המשפטיות יבוססו על חקיקה, עובדות ונסיבות שהביאו למקרה כפי שיבואו לידי ביטוי בראיות והוכחות. בפן הרפואי יש לגבות את העילה במסמכים רפואיים, וועדות רפואיות וכן חוות דעת של מומחה. בכדי לבסס תביעת מיקרוטראומה יש לעמוד ב3 תנאים: שהמיקרו טראומה תתאים להגדרת תאונת עבודה, התאמת חוות דעת מומחה לפגיעה. התנאי השלישי הוא הוכחת הקשר הסיבתי בין הפעולה שבוצעה לבין הפגיעות הזעירות לבין הפגיעה הקשה בגינה דורשים תגמולים ופיצויים.


עורכי דין למחלות מקצוע
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחלות מקצוע. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויים בשל מחלת מקצוע ומיקרוטראומה
סגור