מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » בטיחות בעבודה
מגזין עבודה

בטיחות בעבודה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2234 צפיות

בזמן עבודה, בדרך אליה ובחזרה ממנה קיים סיכון תמידי לתאונה. תאונה כזו נקבעת על פי חוק ביטוח לאומי כ"תאונת עבודה" ולה יש שתי הגדרות עיקריות: האחת היא לצורך דיווח למשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה על מנת לחקור את התאונה ולפעול למניעת הישנות תאונות מעין אלו בעתיד. הגדרה זו מסבירה שתאונה זו גרמה ליותר משלושה ימים של חוסר כשירות לעבודה או שגרמה למות העובד. ההגדרה השניה נמצאת בחוק ביטוח לאומי והיא המשמשת לקביעת זכויות ופיצויים הנגזרים מכך לנפגע התאונה.

תאונות עבודה וסטטיסטיקה
עיבוד סטטיסטי של מקרי התאונה, כמו בכל חברת ביטוח שהיא, מאפשרת לאתר ולזהות את מוקדי הסיכון וכן לקבוע סדרי עדיפויות בפיקוח והפניית המשאבים לאותם ענפים או פעולות אשר בהן מתרחשות יותר ויותר תאונות. כמו – כן, ישנו צורך לקבוע נהלים משתנים על פי הממצאים ולהעבירם בכל פעם דרך רענון לעובדים במסגרות השונות. כאשר קורה תאונת עבודה ולא ידוע אם האירוע דווח, יש למלא טופס הודעה על תאונת עבודה או מחלת מקצוע על מנת שמפקח העבודה האזורי יחקור את המקרה.

סדר פעולות במקרה של תאונת עבודה
מיד לאחר קרות התאונה, חלה חובת דיווח לאגף הפיקוח על העבודה ולמנהל הישיר. המעביד הישיר חייב לדווח על פי פקודת התאונות ומחלות משלח יד 1945 למפקח העבודה האזורי על כל פגיעה בעובד, אשר מקורה בזמן העבודה ושגרמה לאי כושר המתפרש ליותר משלושה ימי עבודה או למות העובד. במידה והעובד נפטר, יש לדווח על מותו בנפרד. הטופס להודעה שימולא ימסור את ממצאי החקירה למעביד, תוך מסקנות והמלצות לנקיטת הצעדים הנדרשים. ועדת בטיחות תבדוק את נסיבות התאונה ותמליץ על אמצעי מניעתה להבא, וכן יש צורך לדווח לביטוח לאומי.

מה כוללת חקירת התאונה?
החקירה אמורה לבדוק באופן מפורט את כל הפרטים שלקחו חלק באירוע. במידה ועוד חושב כי הושמט חלק מסוים מן החקירה או מעוניין לתבוע את מרבית הפיצויים המגיעים לו, עליו לפנות לעורך דין נזיקין אשר מתמחה בתביעות אלו.

עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בטיחות בעבודה
סגור