מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » פיצויים בגין תאונת פגע וברח
מגזין נזיקין

פיצויים בגין תאונת פגע וברח

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2724 צפיות

תאונת פגע וברח מיוחסת לתאונת דרכים בה אחד הנהגים, הפוגע לרוב, בורח מזירת האירוע בלי לדאוג לנפגע שיקבל טיפול רפואי. פגע וברח היא עבירה פלילית לכל דבר כפי שמפורט בפקודת התעבורה. בתאונות על פי רוב תובעים אחד את חברת הביטוח של השני, במקרה של פגע וברח אין את מי לתבוע. על פי חוק הפיצויים גם נפגעי תאונת פגע וברח זכאים לפיצויים כפי שיפורט במאמר זה.

ממי תובעים פיצויים בגין תאונת פגע וברח?
כאמור לעיל, על פי רוב בעת תאונת דרכים תובעים את חברת הביטוח של הפוגע או של הנפגע, תלוי בפוליסות ובמקרה הספציפי. במקרה של תאונת פגע וברח זהות הנהג הפוגע נשארת אלמונית ועל כן אין כתובת לתביעת פיצויים. בעקבות זאת הוקמה קרן פיצויים המכונה "קרנית" שמיועדת למצבים בהם אין דרך לקבל פיצויים אך לנפגע יש זכות לקבל פיצויים בגין פגיעתו. בכדי לקבל מקרנית פיצויים נטל ההוכחה יהיה על הנפגע כי אכן זירת התאונה הייתה פגע וברח.

האם קרנית תמיד תכסה את פיצויי נפגע תאונת פגע וברח?
נטל ההוכחה על הנפגע להוכיח כי אכן היה מעורב בתאונת פגע וברח. באחריות הנפגע לברר את פרטי הנהג הפוגע. לרוב ההגינות והאתיקה האנושית תביא את הנהג הפוגע לנפגע ותעשה החלפת פרטים. אך עולה השאלה האם הקרנית תמיד תכסה את פיצויי הנפגע בתאונת פגע וברח? מה נחשב מקרה בו לא הייתה באפשרות הנפגע להחליף פרטים עם הפוגע, ועד כמה יש לסטות מדרך הישר בכדי לקבל את הפיצויים. במידה והנפגע נהג ברשלנות ולא עשה כל שביכולתו בכדי להשיג את פרטי הנהג ייתכן והקרנית תימנע ממנו.

התייעצות עם עורך דין בתביעות פיצויים פגע וברח
חשוב מאוד להיעזר בעורך דין נזיקין כאשר נתקלים בתאונת פגע וברח וזקוקים לפיצויים. תביעות פיצויים מסוג זה אינם בקטגוריה הרגילה וההליכים המשפטיים הרגילים. מדובר בדינים שונים והזכאות כלל לא מובנת מאליו, בניגוד לתאונות רגילות. על כן חשוב להתייעץ עם עו"ד נזיקין שיודע את הדינים של תאונות פגע וברח ויידע כיצד לסייע לכם לקבל את הפיצויים להם הינכם זכאים.


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויים בגין תאונת פגע וברח
סגור