מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » התרת נישואי תערובת
מגזין משפחה

התרת נישואי תערובת

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2590 צפיות

ישראל היא מדינה שמהווה מקלט לעם היהודי, וכזאת הייתה החל מהקמתה. בזמן העליות הראשונות משפחות רבות שעלו לארץ היו מעורבות – אזרחים יהודים שנישאו לבני זוג לא יהודים. חוק השבות התיר גם לבני הזוג לקבל זכויות אזרח בארץ דבר שסייע למשפחות לעבור יחדיו בלי להתפרק. בימינו רבים הזוגות שאינם יהודים ושגם לא רוצים להתגייר אך כן רוצים להינשא. בישראל הנושא בעייתי שכן נישואין מתקיימים תחת בין הדין הרבני בלבד וטרם מכירים בנישואים אזרחיים בארץ. נישואי תערובת לא מקובלים בארץ מסיבות פוליטיות ועל כן יש אלטרנטיבות אחרות.

מה הפתרון לאלו שרוצים בנישואי תערובת?
במידה וזוג שמתגורר בארץ אך שייך לדתות שונות רוצה במוסד הנישואים ולא להיות ידוע בציבור ישנה את האופציה להינשא בחו"ל נישואים אזרחיים. ניתן להתחתן באופן רשמי ומוכר באיטליה, קפריסין, ארה"ב, קנדה ומדינות אחרות בעולם. בפרגוואי למשל ניתן להינשא באמצעות עו"ד המתמחה בתחום וע"י שליחת מסמכים בלבד בלי להיות נוכחים פיזית בפרגוואי.

מדוע התרת נישואי תערובת מסובכת יותר?
גירושין של נישואי תערובת מכונים התרת נישואי תערובת. מדובר בהליך הרבה יותר מסובך מגירושין כדת וכדין בבית הדין הרבני, ועל כן לפני שמחליטים להינשא נישואי תערובת בחו"ל חשוב לשקול את כל ההשלכות של כך וכן את המקרה בו היחסים יעלו על שרטון. התרת הנישואין עוד יותר מסובכת כאשר אין שת"פ בין הצדדים ורק אחד רוצה בהתרה. בן הזוג שרוצה בגירושין חייב בנטל ההוכחה והסיבה לגירושין. כמו כן יש להיעזר בחוות דעת מומחה שיעניק מסמך רשמי לגורם הזר.

כיצד מתבצע הליך גירושין בנישואי תערובת?
בניגוד לגירושין רגילים בני זוג מנישואי תערובת צריכים לפנות לבית המשפט לענייני משפחה ולבקש אישור להסכם התרת הנישואין. השלב הבא הוא פנייה לבית המשפט העליון לאחר אישור בית המשפט לענייני משפחה ולקבוע מקום למשפט. בית המשפט העליון אחראי לדון בנושא, לא פעם לדרוש מסמכים נוספים, חוות דעת של מומחה ולקבוע את מקום שיפוט התרת הנישואין.


עורכי דין לנישואים אזרחים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנישואים אזרחים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התרת נישואי תערובת
סגור