מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » רישום חברה והסכם שותפות
מגזין מסחרי

רישום חברה והסכם שותפות

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2309 צפיות

הקמת חברה, להבדיל מעוסק מורשה, תורמת לעסק תשתית יציבה יותר ונוחה לפעילות עסקית. חברה חסכונית יותר במס, הסיכון של בעלי העסק הולך וקטן וכן עצם העובדה כי חברה היא מונח יוקרתי יותר שנתפש כבטוח יותר בעיני כל מי שבא במגע סביב החברה. חברה מאפשרת למספר שותפים בעסק לנהל אותו ביחד, ובניגוד להסכם שותפות, ישנה אחריות מוגבלת בכפוף להרמת מסך. רצוי להתייעץ עם עורך דין וכן רואה חשבון כצעד ראשון עוד לפני הקמת החברה. בעזרתו של משרד עורכי דין, זמן הקמת חברה יכול להיות גם עד 48 שעות, ובתשלום אגרה לרשם החברות (כיום 2,182 ₪). 

בחירת שם
ראשית, יש לבחור את שם החברה. ניתן לבחור כל שם למעט סימן מסחרי רשום או מלבד שם קיים של חברה רשומה אחרת, ואפילו לא כזה העלול להעלות רושם דומה לו אשר יגרום הטעיה. במידה וישנו שם דומה לחברה רשומה אחרת, ניתן לקבל את הסכמתה בכתב – וכן שאין לה התנגדות לרישום החברה באותו השם. בנוסף, אם רשם החברות סבור כי נעשתה פגיעה ברגשות הציבור מעצם השם או שיש בו משום תרמית או הטעיה. בסיום שם החברה תוסף המילה בע"מ. העניין הולך ומסתבך בזמן מאוחר יותר, כאשר עלולים לגלות באמצעות האינטרנט כי השם שהתבקש כבר תפוס. במידה וחברה מעוניינת לשנות את שמה, תוכל לעשות זאת באמצעות רשם החברות.

דגשים נוספים להקמת חברה פרטית
יש לבחור דירקטורים ראשונים אשר יעמדו בתנאי הכשירות, ואלו ימלאו הצהרת דירקטורים ראשונים. יש לקבוע את כתובתו של משרדה הרשום של החברה – אל הכתובת הזו יומצאו כל המסמכים הרשמיים הנוגעים לחברה. הסכם מייסדים יכול לקחת זמן רב יותר מאשר אישורה של החברה. במידה ולחברה ישנם בעלי מניות, אלו יסדירו ביניהם את יחסיהם בהסדר זה ויתאמו ציפיות. ההסכם ייכלל בתוך תקנון החברה.

תקנון חברה
התקנון ידבר על אופן פעולתה של חברה ויכלול פרטים בסיסיים כמו את שם החברה, מטרותיה, ההון הרשום וכן את האופן שבו תתקיימנה אסיפות דירקטוריון ואסיפות כלליות ( באופן פרונטאלי, שיחת ועידה, שיחות וידאו ועוד), אופן ההצבעה, מינוי דירקטורים ועוד. היות ותקנון נכתב רק פעם אחת, יש להיזהר בניסוחו ולהשקיע בכך מחשבה.

עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רישום חברה והסכם שותפות
סגור