מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » סיווג ואפיון מניות בחברה פרטית
מגזין מסחרי

סיווג ואפיון מניות בחברה פרטית

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2550 צפיות

מניה הינה יחידת השקעה שאותה רוכש המשקיע בחברה. אותה יחידה מהווה חלק מסוים מהון המניות של החברה, וכך גם מאפשרת זכות בהון של אותה חברה שהנפיקה אותה. המניה מוגדרת על פי חוק החברות כאגד של זכויות בחברה הנקבעות בדין ובתקנון ומשמעות אחזקתה – הקניית זכויות מסוימות לבעל המניה (היא ניתנת לקניה, מכירה, הורשה, שעבוד והעברה) כמו גם הזכות להשתתף וכן להצביע באסיפה כללית, הזכות לקבל דיבידנד באמצעותה וזכות שיורית שמאפשרת לקבל החזר על השקעתו בחברה בעת הפירוק שלה.

כל חברה מחליטה מה יהא סוג המניות שלה
כל חברה חופשית לבחור לעצמה את מבנה ההון אשר מתאים לצרכיה – ובכך לאפשר לבעלי המניות זכויות שונות ומשתנות מאחת לשנייה. סעיף 82 לחוק החברות קובע כי במידה והחברה לא קבעה בתקנון שלה זכויות הצבעה שונות לסוגי מניות שונים, לכל מניה יהיה קול אחד. לדוגמה – ישנם משקיעים במניות שמעוניינים בעיקר להרוויח מרווחי החברה, אולם לא מעוניינים לקחת חלק בהחלטות מנהליות של החברה, כמו למשל "מניות בכורה" שלא מקנות זכות להצבעה אולם מקנות עדיפות בחלוקת הדיבידנדים.  

סוגי מניות הקיימים בשוק
ישנן מניות רגילות, כלומר מחולקות באופן שוויוני ומעניקות לבעליהן בעלות יחסית בחברה – בעלות אשר מקנה לבעליה זכות להשתתף וכן להצביע באסיפה הכללית ובכך למעשה להשפיע על החלטות ועל ניהול החברה. כך, ככל שמצטברות יותר מניות אצל גורם אחד יש לו כוח השפעה רב יותר. ישנו גם סוג של מניות בכורה, כאשר זכויות מחזיקיהן מוסדרות בתקנון החברה ואינן מוגדרות מראש. מצד שני, אלו נהנים מזכות קדימה או עדיפות לקבלת דיבידנדים. מניות פדיון אלו מניות שנמכרות במחיר נתון ויכולות להיפדות בחזרה על ידי החברה באותו המחיר – תכונותיהן דומות לשל מניות בכורה. ישנן גם מניות מייסדים, מניות הנהלה ועוד.

זכויותיהם של בעלי מניות
ניתן לקבוע, שלמניות מסוג מסוים תהיה זכות יתר כמו גם זכות בלעדית למינוי מנהלי החברה. תקנון החברה יכול לקבוע מהו אחוז המניות, כלומר – השליטה בחברה, ובכך למנוע למעשה שינוי החלטות ושינויים בניהול החברה. כאשר נדרש למצוא זיקה נוספת לנכס (לעתים כדי להסתיר את זכויותיהם של בעלי נכסים בנכס מסוים), ניתן להיעזר בעורך דין בקיא בנושא.

עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סיווג ואפיון מניות בחברה פרטית
סגור