מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » המותר והאסור במשא ומתן במכרז
מגזין מסחרי

המותר והאסור במשא ומתן במכרז

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2565 צפיות

לכל סוגי המכרזים הציבוריים קיימת מערכת דינים והלכות אשר קובעים את הסדרים לבעיות שעלולות להתעורר במכרזים. כשמדובר במכרז ציבורי – זהו הליך טרום – חוזי, תחרות הצעות המתקבלות ונבחנות תוך תחרות שוויונית הפתוחה לציבור. הליך זה משמש להשגת תוצאות טובות ביותר עבור הרשת הציבורית באמצעות אותו כלי כלכלי- משפטי. במכרז הזה, שני הצדדים יוצאים נשכרים היות והזכייה הינה על בסיס תחרות הוגנת ויוצרת חיסכון כספי ציבור, ומבחינת מעוררי התחרות – נבחרת ההצעה הטובה ביותר עבורו.

מכרז כמתן הזדמנות ציבורית שוויונית
מטרת המכרז הציבורי היא כלכלית משום שהיא חוסכת כספים לציבור באמצעות תחרות, והינה ציבורית, משום שהיא מעניקה לכל אחד מן הציבור את הזכות השווה להגיש הצעה ככל העולה על רוחו ועל פי עקרון השוויון. שוויון הנהוג מצד אחד על ידי מארגני המכרז ובחירת ההצעה המשתלמת ביותר מצד שני מעוררים מתח בין אותו אינטרס ציבורי לאינטרס כלכלי – והתוצאה חייבת לבטא את צורך השעה – וכל זאת על ידי שקיפות ציבורית.

מערכת דינים החלים על המכרז
על המכרז הציבורי חלות מערכת דיני החוזים וכן מערכת המשפט הציבורי. האיסור על ניהול משא ומתן חל בכל שלב ושלב במכרז, ויש להקפיד כי הפניה למציעים תוגבל לקבלת מידע בלבד וזאת בצינורות הפורמאליים, על פי סעיף 12 לחוק החוזים הכללי, למעט במכרז פומבי.  אין לקיים משא ומתן בכל שלב שבו עלול להתקבל הרושם כי ישנה עדיפות של הצעה מועמדת אחת על פני השניה.

מתי כן ניתן לנהל משא ומתן במכרז?
ניהול משא ומתן במכרז נעשה במסגרת ההיתרים בחוק חובת המכרזים, כשיש מכרז גמיש. ניתן לנהל משא ומתן עם הזוכה במכרז כשמעוניינים לשפר את הפרטים בהצעתו. ניתן לנהל משא ומתן לאחר ביטול מכרז שנכשל, ביטול מכרז לאחר שהוגשה הצעה אחת. כשמעוניינים לתקן טעות או שגיאה ללא מתן יתרון במכרז, כמו כן ניתן לנהל משא ומתן עם הזוכה במכרז לאחר סיום ההליך. על מנת שלא ליצור רושם של עדיפות להצעה מסוימת בפניה אל בעל המכרז, ניתן לנתק מגע בין בעל המכרז למגיש ההצעה וליצור קשר בזמן המותר – רצוי להתייעץ עם עורך דין חוזים במקרה זה כדי להבין איך להפוך את אותה חרב פיפיות ליתרון שלך במכרז.

עורכי דין לענייני מכרזים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מכרזים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא המותר והאסור במשא ומתן במכרז
סגור