מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » מה זה זכיינות?
מגזין מסחרי

מה זה זכיינות?

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2742 צפיות

זכיינות הוא מושג שמתייחס לשיטה עסקית שמתרחשת בעסקים רבים ולא פעם בתחום בתי הקפה והמסעדנות. על פי הזכיינות גוף מסחרי מסוים מעניק לאדם – הזכיין – את הזכות להשתמש במותג ובסימנים המסחריים וכן הידע – הסודות המסחריים של החברה. מדובר באינטרס כלכלי שמשרת את שני צדי המטבע. מצד אחד הזכיין מתחיל את דרכו מהאמצע ולא מהיסודות שכן הוא עובד במקום שכבר צבר ידע ומיתוג ועל כן הוא יכול להצליח בדרכו העסקית מהר יותר. מצד המזכה האינטרס העיקרי הוא הרחבת הפעילות ויחצון השם.

מה הם הדגשים להסכם זכיינות?
לא פעם זכיינים נופלים ברשת המזכים בעקבות הסכמים שנחתמו בקלות דעת. ההצהרה של המזכה משפיע על ההתנהלות העסקית של הזכיין בעסק ועל כן חשוב לבדוק משני הצדדים כי ההתחייבויות הדדיות. לפני שחותמים על הסכם זכיינות חשוב לוודא כי מצוינים הסעיפים הבאים: תקופת ההסכם, חידוש הזיכיון, מה הם תנאי המכירה של הזיכיון, האם יש הגבלה על סימני המסחר של המזכה ושימוש בם. כמו כן הסכמי זכיינות לטווח הארוך יש לשים לב להכנסת חידושים וטכנולוגיות וכיצד המזכה יתייחס אליהם. חשוב מאוד לשים פעמיכם על תנאי הפסק הזכיינות.

מה הם יתרונות של הזכיינות?
היתרון הכי גדול מבחינת הזכיין הוא קבלת תוצאות כלכליות גבוהות במהירות וסלילת דרך עסקית בעלת בסיס יציב יחסית. הזכיין זוכה לקבל ידע עסקי, מוניטין, מיתוג וקהל לקוחות רחב מבלי שפעל באופן אישי בכדי להשיג אותם. מדובר ביתרון כלכלי חשוב מאוד עבור הזכיין. כמו כן החברה המזכה תסייע בהדרכות, אימון צוות עובדים והענקת סיוע בביסוס העסק.

מה הם החסרונות בזכיינות?
החיסרון המרכזי בשיטת הזכיינות הוא חוסר העצמאות של הזכיין שכן העסק לא לחלוטין שלו והוא כפוך לנהלים וקווים של הרשת המזכה. שינוי בעסק, אפילו הקטנים שבהם, דורשים אישור מהמזכה בין אם מדובר בשעות פתיחה, עיצוב, הוספת מכונות, שינוי מבנה ושיפוץ וכו´. שינויים אלו יכולים להיות קריטיים למהות העסק ולהידחות ע"י החברה המזכה בעקבות טיעונים כלכליים. כמו כן הזכיין מוגבל במוצרים שהוא רוכש שכן הוא צריך להתחייב לספקים של החברה המזכה, כך שלא תמיד הוא קונה את המוצרים הכי מספקים לפי השוק.


עורכי דין ליזמות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין ליזמות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מה זה זכיינות?
סגור