מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » סדר היורשים על פי דין
מגזין משפחה

סדר היורשים על פי דין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2385 צפיות

ירושה על פי דין היא ירושה מחולקת על פי קביעה מראש משום שהמנוח לא הותיר אחריו כל צוואה. בירושה זו לא מפורט הרכוש, אלא פרטי היורשים וחלקם בירושה. היורשים יכולים להיות בעלי קרבת דם בלבד בשיטת ה"פרנטליות" – הדירוג הענפי: בן זוגו של המנוח בזמן מותו, ילדי המוריש וצאצאיהם, הורי המוריש וצאצאיהם והורי הוריו של המוריש וצאצאיהם. כן הירושה תכלול קרובי משפחה שטרם נולדו, ובן או בת הזוג הינם היורשים היחידים שאינם בעלי קרבת דם כל שהיא. במידה ולמנוח אין יורשים לא על פי צוואה ולא על פי דין ירושה, עזבונו עובר למדינה.

סדר חלוקת הירושה בין היורשים
כשיש בני זוג וילדים, בן או בת הזוג יקבלו חצי מן הירושה כולל מכונית הנוסעים. החצי השני יתחלק שווה בשווה בין הילדים. כשיש רק בת או בן זוג בלבד – יקבלו הכול, כאשר יש בני זוג ואחים- בני הזוג יקבלו את המכונית ואת המיטלטלין ובנוסף שני שליש מהירושה. השליש הנותר מתחלק שווה בשווה בין הילדים. כאשר יש בני זוג והורים בלבד – בני הזוג מקבלים את המיטלטלין, ומכונית הנוסעים ובנוסף חצי מהירושה. החצי השני יחולק בין ההורים. במקרה שישנם ילדים ללא בני זוג – הירושה תתחלק בין כולם שווה בשווה. הדקויות ממשיכות כן הלאה – רצוי לקבל הסבר מידי עורך דין לענייני ירושות בנושא.

הכלל הבסיסי לעניין הפרנטליות
עקרון הפרנטליות קובע כי לכל דרגת קרובים ישנו ענף נפרד, הממוקם לאחר ענף קודם לו. הזכאות מתחילה בענף הקרוב ביותר לנפטר. במידה ואותו ענף נמצא ללא יורש עוברים לענף הבא. כלל האצבע הנוסף הוא שרק ענף אחד יורש- וכשנמצאים מספר יורשים על אותו הענף, תחולק הירושה ביניהם שווה בשווה. לבן הזוג בשעת פטירתו של המנוח ישנו מעמד מיוחד.

החלק בעיזבון
כשמדובר ברכוש שהינו משותף לבני זוג והוא כלול בירושה, העיזבון ישתרע אך ורק על חלקו של הנפטר ברכוש המשותף לו ולבן זוגו. מאותו העיזבון שהיה שייך למנוח מחולקת הירושה על פי דין. ישנן דקויות נוספות בנושא זה, ככל שישנן חלוקות שונות וירושה משתנה בין אחד לשני – על כן ראוי לקבל ייעוץ מקצועי בנושא.

עורכי דין לענייני ירושות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ירושות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סדר היורשים על פי דין
סגור