מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » לשון הרע בפורומים ובצ´אטים
מגזין נזיקין

לשון הרע בפורומים ובצ´אטים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2279 צפיות

עוולת לשון הרע עלולה להשפיל אדם יחיד או תאגיד בעיני הבריות, ויכול להיות שיעשו אותו מטרה לשנאה, ללעג או לבוז מצדם. סעיף 8 בחוק איסור לשון הרע התשכ"ה 1965 טוען, כי לשון הרע היא בין העברות שניתן בהן להאשים בקובלנה פלילית. אין משנה אם מדובר בדעה או בעובדה לצורך קביעת עובדת הוצאת לשון הרע, אולם מבחינת ההגנה, ההגנות העיקריות שיכולות להיטען הן הגנת אמת בפרסום והגנת תום לב.

המבחנים לבדיקת לשון הרע
על פי יסודותיה של לשון הרע, די בכך שהפרסום היה עלול לגרום לאחת מהתוצאות המפורטות בסעיף 1 לחוק, כלומר באם ניתן לקבוע נזק פוטנציאלי לתובע. על שאילתת האחריות ניתן לענות תוך הבירור האם הביטוי משפיל, פוגע או מבזה – וזאת על פי המבחן האובייקטיבי של האדם הסביר. ראשית, יש למצוא מהי המשמעות האובייקטיבית העולה מהביטוי בהתאם לנסיבות החיצוניות, שנית – לקבוע אם על פי תכלית החוק ודקויות מתחום החקיקה ניתן להטיל אחריות בגין הביטוי, דבר שלישי – לברר האם עומדת לרשות המפרסם אחת ההגנות על פי סעיפים 13-15 לחוק, ודבר אחרון – שלב הפיצויים.

על מי מוטלת האחריות בפרסום בפורומים?
תכנים העוברים דרך רשת אינטרנט מסוימת כמו למשל פרסום לשון הרע ועוולות נוספות כמו גם פגיעה בפרטיות, פגיעה בקניין רוחני או ממשי, גניבה, פריצה ועוד נמצאים בתחום האחריות של ספק השירותים באינטרנט. ככל הנוגע לספקי שירותים באינטרנט – ספק השירות אינו תמיד נמצא בארץ שבו מתקיימת הגלישה גרידא או אתר האינטרנט, ובמקרים שבהם מקרי הוצאת לשון הרע נידונים בארצות שבהם נמצאים ספקי השירות – יתכן שמתקיימים שם דינים אחרים על בסיס חופש הביטוי – כלומר – החקיקה אינה אחידה בכלל העולם בנושא, וישנן פרצות רבות.

איך להגיש תביעה בגין לשון הרע בפורומים ובצ´אטים?
רצוי להסתייע בעורך דין המתמצא בדיני רשת. אותו עורך דין יודע כיצד לברר בין הרשויות השונות מיהו הגורם שאותו יש לתבוע, והוא עשוי להסתמך על מקורות תביעה נוספים מלבד ספקי שירותי האינטרנט על פי מיטב ניסיונו וידיעתו, על מנת להשיג את ערך הפיצויים המרבי שנגרם בגין עוולה זו.

עורכי דין לשון הרע
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשון הרע. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא לשון הרע בפורומים ובצ´אטים
סגור