מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » תפקידו של נאמן בהליך פשיטת רגל
אולי תתעניין ב:
מגזין מסחרי

תפקידו של נאמן בהליך פשיטת רגל

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 1948 צפיות

בהליך פשיטת רגל, מכנסים את נכסיו של החייב על מנת להעריך את הונו של אותו אדם ואת אפשרויותיו הכלכליות לשלם את חובותיו. בכדי להבטיח שהנכסים לא יוברחו מן הארץ או יוסתרו, הנושים להליך רשאים להציע לבית המשפט באמצעות הכונס הרשמי אדם שיוכרז כנאמן על נכסיו של פושט הרגל. במידה אם הנושים לא הציעו נאמן תוך חודש מיום ההכרזה על פשיטת הרגל או שהכונס הרשמי התנגד להצעת הנושים, יציע כונס הנכסים הרשמי לבית המשפט את מינויו של אדם אחר לתפקיד נאמן.

מהי פעילותו של הנאמן בהליך פשיטת רגל?
סעיף 124- "סמכות הנאמן לנהל נכסים" לפקודת פשיטת הרגל וסעיף 125 לאותה פקודה מעגנים את סמכויותיו ותפקידי הנאמן במסגרת ההליך. הנאמן יהיה אמון על אופן המכירה של נכסי החייב, מוניטין של עסק בבעלות החייב וחובות שהחייב אמור לקבל בעתיד – ויוכל לנהל מכירה פומבית לצורך העניין או לערוך חוזה מכירה מול אדם פרטי. עם קבלת הכספים שכנגד החובות ינפיק הנאמן אישור לחייב בדבר פטור מאחריות לחובות אלו.

כיצד נעשה פיקוח על תפקידי נאמן
הנושים רשאים להקים ועדת פיקוח ייעודית לעניין כינוס הנכסים ומימוש – תהא זו ועדת ביקורת. על מנת שנאמן יזכה בסמכויות מסוימות, עליו לקבל את אישורה של אותה ועדת ביקורת. הסמכויות שטעונות את אישור הוועדה כוללות ניהול עסקו של פושט הרגל, יזום פתיחה בהליך משפטי או התגוננות מתביעה במסגרתו, קבלתו של סכום כסף מעצם מימוש הנכסים, משכון נכסיו של פושט הרגל ועוד.

מה נעשה כאשר נאמן לא ממלא את חובותיו?
בזמן שנאמן לא ממלא את חובותיו שהוטלו עליו כנדרש, הכונס הרשמי יחקור אותו ויהא רשאי לשחררו מתפקידו. כאשר הכונס הרשמי הוא הנאמן בעצמו, בית המשפט הוא הסמכות המפקחת עליו וזו שתשחרר אותו מתפקידו. על מנת לוודא כי ההליך מנוהל כיאות ובאופן העונה על מטרותיו של החייב, רצוי להסתייע בעורך דין אשר בקיא בתחום על מנת לחוות חוות דעת משפטית ולייצג את החייב במידת הצורך.

עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תפקידו של נאמן בהליך פשיטת רגל
סגור