מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » פושט רגל במשבר כלכלי
מגזין מסחרי

פושט רגל במשבר כלכלי

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2292 צפיות

תהליך פשיטת רגל נועד לעזור לפושט הרגל להגשים את שאיפתו, לכסות את תשלומי חובו ובשלב מסוים לקבל הפטר, ולעבור הלאה לשלב הבא בחייו. פשיטת רגל הינה מצב משפטי אשר מוכרז אצל חייבים, אשר משתמשים בהכרזה זו כפושטי רגל בכדי ליצור הזדמנות שניה בעסקית ולעודד פעילות עסקית. בהליכי פשיטת רגל ישנם שלבים שונים אשר יכולים לארוך גם חודשים ארוכים, אולם השלה הראשוני בהליך פשיטת רגל, בהמצאת צו כינוס הנכסים, בית המשפט המחוזי מעכב את כל ההליכים המשפטיים, כולל הליכי הוצאה לפועל, על מנת שהחייב לא יצבור חובות נוספים.

מהם השלבים בהליך ההוצאה לפועל?
השלב הראשון הינו כאמור מתן צו כינוס נכסים, שם אמנם מעוכבים הליכים משפטיים ועוצרים צבירת ריביות על גבי חובותיו שכבר הצטברו, אולם החל משלב זה ואילך, יחול גם איסור על פעילות כלכלית מסוגים שונים. כונס הנכסים אשר מונה יהיה אחראי כי כל נכסי החייב יועברו לקופת הכינוס, שעליה שומרת יחידת חקירה בכדי למנוע הברחת נכסים מהארץ כמו גם כל הונאה אחרת. כעבור מספר חודשים מתקיים דיון בנושא הכרזתו של חייב כפושט רגל. לאחר חיסול החובות יינתן צו הפטר.

פשיטת רגל או הוצאה לפועל?
בפני החייב אשר נמצא במשבר כלכלי עומדת התלבטות קשה: פשיטת רגל או הליכי איחוד תיקים בהוצאה לפועל? עניין פשיטת הרגל בא לפרוס את חובותיו על ידי מסכת תשלומים ככל שיתאפשרו, אולם בזמן זה לא יוכל לממש פעילות עסקית עד להחזר החוב. הוצאה לפועל לעומת זאת מאפשרת לפתור זאת על ידי מכירת הנכסים בגובה החוב על ידי הנושים, ולכן זהו הליך מהיר יותר שמגביל פחות את החייב בפעילות עסקית לאורך זמן, אולם באמצעות הליך זה על החייב לוותר על נכסיו.

כיצד לנהל את הליך פשיטת הרגל?
ככל שננקטות כנגד פושט רגל סנקציות כגון אי – האפשרות להשתמש בכרטיס אשראי או המחאות, על פי רוב אין בידיו הכלים לזרז את התהליכים. על- כן רצוי להסתייע בעורך דין המומחה בדינים אלו, ולפתור את המצב באופן היעיל ביותר ולטווח הזמן הארוך.

עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פושט רגל במשבר כלכלי
סגור