מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » עיזבון ומנהל עיזבון
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

עיזבון ומנהל עיזבון

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2406 צפיות

אדם שנפטר והותיר אחריו ירושה משאיר אחריו עיזבון. עיזבון הינו רכוש, נכסים, זכויות וחובות שהיו לנפטר בעת מותו. הדבר היחיד שחוק הירושה מפריד מהעיזבון הוא חברות בקרן הפנסיה או קופת התגמולים על פי חוזה ביטוח. העיזבון יתחלק בין היורשים על פי צוואת המנוח – אולם אם המנוח לא הותיר אחריו ירושה – העיזבון יחולק בהתאם לחוק הירושה. בכדי לאתר את היורשים לעיזבון ממנים מנהל עיזבון שתפקידו לאתר את היורשים, לפרוע את חובותיו של הנפטר וכן להסדיר את חלוקת העיזבון בין יורשיו.

מי הוא מנהל העיזבון?
מנהל העיזבון מתמנה לאחר הסכמה גורפת לגבי זהותו, או שהמנוח נקב בשמו בצוואתו (אדם או תאגיד) – ואז יגיש בקשה לרשם לענייני ירושה. במידה ועניין ניהולו אינו עולה בקנה אחד בין כולם, יש להגיש בקשה לבית המשפט, וזה יחליט לגבי זהותו של מנהל העיזבון וינחה אותו להמשך הדרך. מנהל העיזבון יתן את הסכמתו למלא את התפקיד – אחרת זה לא יהיה בתוקף. עם זאת, אין חובה למנות מנהל עיזבון ואחד היורשים או כולם יכולים למעשה לנהל אותו לבדם, כל עוד אינם פסולי דין או קטינים או שקיימים חילוקי דעות ביניהם.

מהן סמכויותיו של מנהל העיזבון?
מנהל העיזבון חייב להיות נטול אינטרסים בעיזבון, ולכן יכול להיות גם עורך דין ניטרלי. מנהל העיזבון יפתח חשבון בנק אשר מיועד לעיזבון, וכן כל התשלומים לטובת העיזבון יופקדו בחשבון זה – כשיופעל מעקב אחר הוצאות והכנסות. מנהל העיזבון ימשיך כל הליך משפטי שהתנהל ביוזמת המנוח או כנגדו ולהגן על העיזבון מפני תביעות. מצד שני, יוכל לתבוע פינוי נכס השייך לעיזבון או לתבוע השבת נכסים בחו"ל אשר שייכים אל העיזבון.

כמה זמן אורך תפקיד מנהל עיזבון?
עד אשר ימונה מנהל עיזבון קבוע לירושתו של המנוח, יש למנוח מנהל עיזבון זמני. תקופת כהונתו של מנהל העיזבון הזמני הינה כחצי שנה, אלא אם נכתב אחרת בצו המינוי. המנהל הקבוע שלאחריו ינהל את העיזבון כשנתיים לאחר מכן, אלא אם נקבעה תקופה יותר ארוכה בצו המינוי או אם הוגשה בקשה בבית המשפט.


עורכי דין לענייני ירושות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ירושות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עיזבון ומנהל עיזבון
סגור