מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » בדיקת אלכוהול לנהגים
מגזין תעבורה

בדיקת אלכוהול לנהגים

נהיגה בשכרות היא אחת מהעבירות החמורות הקיימות כיום. נהיגה בשכרות יכולה להוביל לשלילת הרישיון לתקופה ארוכה. קביעה רמת השכרות נעשית על ידי מכשיר ינשוף.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2669 צפיות

שכרות היא הגדרה כימית בגוף, ויכולה שלא להיראות לעין.לתופעה הזו ישנם מספר תסמינים – כשאחד מהם הוא הרגשת בטחון עצמי ומצד שני – איבוד שליטה על פעולות. חוסר אומדן נכון של זמן, תכנון פעולות מוטוריות שגוי, מהירות תגובה לקויה ועוד. אלו ביחד עלולים להעניק לנהג שנכנס שיכור לרכב תחושה ש"הכול בסדר", בעוד בפועל הוא אינו מגיב לסימנים או אינו מזהה אותם בעצמו. ישנה השפעה שונה לריכוז שונה של אלכוהול בדם – על פי מה שהוכנס לגוף ויכולת הספיגה שלו בגוף. ישנן פעמים, שגם כמות קטנה ביותר של אלכוהול תגרום לשכרות – בהתאם לנתונים הכימיים שבגוף או לאלכוהול שנצרך.

קביעת שכרות על ידי המשטרה
מי הוא שיכור יותר או פחות? ואיך בודקים את סף השכרות אצל נהגים? כיום, יש צורך בקיומו של חשד סביר בלבד אצל השוטר על מנת שיבקש מהנהג לעשות בדיקות מאפיינים וגם בדיקת נשיפה או לקיחת בדיקת דם. השוטר עוצר את הרכב, משתמש בחושיו תוך דיבור עם הנהג כדי להבין אם מדובר בנהג שיכור, ויכול אפילו לעצור במיוחד בשביל לבדוק אותו (כנהוג ביציאות ממקומות בילוי).

ישנן מספר סיבות בגינן ניתן להתנגד לבדיקות ינשוף

תזמון הבדיקה משנה את פני המצב
יכולת ספיגת האלכוהול בדם משנה רבות את פני הדברים. עיכוב חשודים בנהיגה בשכרות עלול לעלות בכך שהנהגים אשר נהגו לא שיכורים עכשיו פתאום נתפסים כשיכורים. יש מי שנוהג בכל מיני טריקים בכד להפיג את תופעת השכרות – לאכול לפני ואפילו אחרי לחם, תפוח אדמה אפוי או כל מה שיכול לספוג זאת כביכול. אולם כשהאנזים שמפרק את האלכוהול בדם לא עובד שעות נוספות, הסיכוי שתמצאנה כמויות אלכוהול שעולות על המותר גדולה.

בדיקת ינשוף אינה חד משמעית

כיצד לבטל הרשעה של נהיגה בשכרות?
יש לפנות לעורך דין לתעבורה שמטפל בעניין ומתמחה בנושא הנבדק. נכון להיום, מכונת הינשוף עדיין לא קיבלה גושפנקא מאף גורם סמכותי, למרות שהיא תובעת את גורלם של נהגים רבים, לעתים על לא עוול בכפם. אותו עורך דין יכול לנסות ולסתור את טענות השוטר אשר עצר את הנהג לבדיקה.


עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בדיקת אלכוהול לנהגים
סגור