עמותות כוללות אנשים או תאגידים אשר עושים יד אחת לצורך קיום מטרה מסוימת – על פי רוב למטרה ציבורית, ובכדי שעמותה תתפקד על פי חוק, עליה להיות רשומה בפנקס העמותות, כפי שרשם אותה רשם העמותות אשר במשרד המשפטים. הסדרת הפעילות של עמותה מוסדרת על פי חוק העמותות משנת 1980. העניין המרכזי בעמותה הוא שישנו איסור על חלוקתם של רווחים, וכן על העמותה לפעול במסגרת כל המטרות המוצהרות בתקנות ללא חריגה. אמנם מותר לעמותה לצבור נכסים, אולם אלו חייבים לשמש לצורך קידום המטרות של העמותה.
איך לרשום עמותה?
מי שמעוניין לרשום עמותה חדשה, יגיש בקשה לרשם העמותות (בתנאי שעבר את גיל 18). אותה בקשה חייבת להיות מגובה בתצהיר משפטי בצירוף התקנון לעמותה (חתום גם על ידי עורך דין), ולהגיש גם את הקבלה על תשלום האגרה של בקשת הרישום. בנוסף, יש להגיש לרשם העמותות כל מסמך אחר שנתבקש. חשוב כמובן לשמור סט מסמכים חתום בחתימות מקוריות כסט נוסף אצל עורך הדין או אצל מי שיסד את העמותה.
בחירת שם לעמותה
לבחירת שם לעמותה ש חוקים מיוחדים, והגשת בקשה שלא על פי החוקים תיפסל. רצוי להגיש בקשה למספר שמות גם – יחד על פי סדר עדיפויות. יש לכתוב שם שהוא מקורי ושאינו עלול להטעות בגין שם דומה לשם של עמותה או ארגון קיים אחר ואפילו אם העמותה קמה על חורבותיה של עמותה קודמת שדרכה לא צלחה ומטרתה להמשיך את דרכה של הקודמת, השם עלול להפסל.
יש להגיש את כתובת העמותה
לעמותה חייבת להיות כתובת ראשית שמשמשת כמען לדואר. על פי החוק יש חובה לחתימתם של שני חברי ועד על פרטי הכתובת : שם ישוב, רחוב ומספר הבית, המיקוד ועוד. במידה וישנו שינוי כל שהוא בעניין, יש להודיע בתוך שבועיים מיום השינוי של הכתובת.
שם | |
1111111111 | |
נושא | |
2222222222 | |
תוכן | |
3333333333333 | |
![]() ![]() |