מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » איך לרשום עמותה – הקמת עמותות
אולי תתעניין ב:
מגזין מסחרי

איך לרשום עמותה – הקמת עמותות

עמותות כוללות אנשים או תאגידים אשר עושים יד אחת לצורך קיום מטרה מסוימת – על פי רוב למטרה ציבורית, ובכדי שעמותה תתפקד על פי חוק, עליה להיות רשומה בפנקס העמותות, כפי שרשם אותה רשם העמותות אשר במשרד המשפטים. הסדרת הפעילות של עמותה מוסדרת על פי חוק העמותות משנת 1980
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2361 צפיות

עמותות כוללות אנשים או תאגידים אשר עושים יד אחת לצורך קיום מטרה מסוימת – על פי רוב למטרה ציבורית, ובכדי שעמותה תתפקד על פי חוק, עליה להיות רשומה בפנקס העמותות, כפי שרשם אותה רשם העמותות אשר במשרד המשפטים. הסדרת הפעילות של עמותה מוסדרת על פי חוק העמותות משנת 1980. העניין המרכזי בעמותה הוא שישנו איסור על חלוקתם של רווחים, וכן על העמותה לפעול במסגרת כל המטרות המוצהרות בתקנות ללא חריגה. אמנם מותר לעמותה לצבור נכסים, אולם אלו חייבים לשמש לצורך קידום המטרות של העמותה.

איך לרשום עמותה?
מי שמעוניין לרשום עמותה חדשה, יגיש בקשה לרשם העמותות (בתנאי שעבר את גיל 18). אותה בקשה חייבת להיות מגובה בתצהיר משפטי בצירוף התקנון לעמותה (חתום גם על ידי עורך דין), ולהגיש גם את הקבלה על תשלום האגרה של בקשת הרישום. בנוסף, יש להגיש לרשם העמותות כל מסמך אחר שנתבקש. חשוב כמובן לשמור סט מסמכים חתום בחתימות מקוריות כסט נוסף אצל עורך הדין או אצל מי שיסד את העמותה.

בחירת שם לעמותה
לבחירת שם לעמותה ש חוקים מיוחדים, והגשת בקשה שלא על פי החוקים תיפסל. רצוי להגיש בקשה למספר שמות גם – יחד על פי סדר עדיפויות. יש לכתוב שם שהוא מקורי ושאינו עלול להטעות בגין שם דומה לשם של עמותה או ארגון קיים אחר ואפילו אם העמותה קמה על חורבותיה של עמותה קודמת שדרכה לא צלחה ומטרתה להמשיך את דרכה של הקודמת, השם עלול להפסל.

יש להגיש את כתובת העמותה
לעמותה חייבת להיות כתובת ראשית שמשמשת כמען לדואר. על פי החוק יש חובה לחתימתם של שני חברי ועד על פרטי הכתובת : שם ישוב, רחוב ומספר הבית, המיקוד ועוד. במידה וישנו שינוי כל שהוא בעניין, יש להודיע בתוך שבועיים מיום השינוי של הכתובת.


 


עורכי דין לענייני רישוי עסקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני רישוי עסקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך לרשום עמותה – הקמת עמותות
סגור