מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » רשם העמותות
מגזין מסחרי

רשם העמותות

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2787 צפיות

רשם העמותות הוא יחידה השייכת לרשות התאגידים ותפקידה הוא פיקוח על פעילותן של עמותות בישראל ובדיקה שפעילות זו מתבצעת כפי שהחוק מכתיב ושכספי הציבור המגיעים לעמותות שנוהגות בהתאם לסדרי המנהל ינותבו למטרות וליעדים המקוריים שלהן.

תפקידו של רשם העמותות
רשם העמותות הוא זה שאמון ומופקד על כספי הציבור שלעתים מגיעים אל העמותות דרך ערוצים שונים כמו תרומות או דרך הקצבות של המדינה. תפקידו של רשם העמותות נוצר כמענה למקרים הרבים של גופים שונים שקידמו אינטרסים ציבוריים מבלי להיות תחת פיקוח או דרישה לניהול תקין.

תרומתו של רשם העמותות
קיומו של רשם העמותות הביא לכך שצעדים חמורים ננקטו כנגד עמותות שסרחו או נהגו שלא כשורה ופעלו בניגוד לחוק העמותות. אותן עמותות נבדקו וזכו בהזדמנות נוספת לתקן את המחדלים שבאחריותה. במקרים מסוימים נמחקו ופורקו עמותות שלא תיקנו את המעוות.

פעליו של רשם העמותות
כפי שצוין כבר קודם, רשם העמותות מופקד על שמירת כספי הציבור ואמור לטפח עמותות שנוהגות בהתאם לסדרי המנהל. עובדה זו ממנפת פעולות כשרות, וכך, כספי הציבור מנותבים למקומות ולצורך מטרות טובות במקום למטרות שלא במקומן.

כיצד עובד רשם העמותות?
לרשם העמותות שני מסלולים לרישום עמותות. המסלול הראשון הוא מסלול של הליך מזורז שמשרת עמותות שעובדות בהתאם לתקנון. לעמותות שבוחרות במסלול זה מומלץ לצרף ייפוי כוח של עורך דין לבקשתה, וזה ינהל את הליך הרישום ויערוך את השינויים במסמכי היסוד בכפוף להוראות רשם העמותות. המסלול השני דורש השקעה וגוזל זמן רב יותר מאחר ובמסגרתו מגישות העמותות תקנון מיוחד שמחייב את רשם העמותות לבדוק את מסמכי היסוד המוגשים לו.

תפקידים נוספים של רשם העמותות
כמו כן, אחראי רשם העמותות על בדיקת אותם מסמכים שהוגשו על ידי העמותות, על עריכת השינויים בשמות, במטרות ובתקנונים של עמותות רשומות. הרשם גם קולט ומאשר דוחות כספיים, פרוטוקולים ודיווחים שונים אותם מחויבות העמותות להגיש.


עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רשם העמותות
סגור