לא כל אחד או אחת בישראל יכולים לפתוח חברה, אלא יש לעמוד בדרישות בסיסיות שונות כפי שהחוק דורש. החוקים המכוונים לפתיחת חברה חדשה מכל יישות משפטית שהיא נועדו בין השאר גם לדאוג לטובתו של מקים החברה ולהתנהלותה מול גורמים שונים, ואף מקל על ההתנהלות בתוך הארגון עצמו תוך הצבת תבנית וחוקים לכך. מי שכבר נמצא לאחר כל אותן התלבטויות בנושא ועומד בפני פרק חדש בחיים, זקוק לכלים מכוונים על מנת לנהל ולבנות את החברה נכון. תחילת הדרך תהא אפוא בהתייעצות מול עורך דין שמומחה לעניין הקמת חברות, ורואה חשבון.
מה הקריטריונים להקמת חברה חדשה?
חוק החברות אומר, כי כל אדם יכול באופן עקרוני להקים חברה, במידה ויש לו מטרה מוסרית שאינה נוגדת את רוח החוק, ואין בה ניגוד לתקנות הציבור. כדי להקים חברה, יש לעמוד בתהליך מורכב ומפורט של הליכים למיניהם, כולל תשלום אגרות לבית משפט ומילוי טפסים מקובלים, ומציאת התקנון של החברה.
התנהלות משפטית יעילה
יש להגיש את הבקשה להקמת חברה אצל רשם החברות, כשכל המסמכים הדרושים נמצאים בה: החל מטופס רשמי להקמת החברה, בחירת הדירקטורים בה – כולל הסכמה שלהם בכתב לכהונה, כתיבה והצגת התקנון שכולל את שם החברה ואת מטרותיה, וכן את הצהרת ההון שלה. את התקנון ניתן לשנות בהמשך כשיש הסכמת רוב באסיפה הכללית, או על פי התקנון עצמו.
איך לבחור משרד עורכי דין?
המשימה החשובה הזו של בחירת משרד ל
עורכי דין מתגלה כשמתחילים להתנהל מול גופים שונים ואף מול ספקים ולקוחות. לפני שעושים כל צעד שהוא בעסק, חשוב להיות מוגנים משפטית, ולכן יש לבדוק אם משרד עורכי הדין מתמחה בתחום העיסוק הרלוונטי למשרד – כמו למשל משפט אזרחי, פלילי, מסחרי ועוד.