נהג אשר הורשע בבית משפט לתעבורה חייב להיות מודע ל-2 עובדות במידה הואו מעוניין לערער על פסק הדין. 2 עובדות אלו ישמשו שיקול מרכזי של כל סניגור מנוסה אשר ייצג את הנתבע, והן יהיו: האם הערעור הוא על גזר הדין או על ההרעה ומה הם סיכויי הערעור. אין ספק כי סניגורים טובים יקחו לתשומת ליבם את הסיכוי לנצח בבית משפט בחלק מהחלטתם האם לקחת את כל התיק בכלל.
מתי לא כדאי לערער?ישנם מקרים מסויים שבהם לא כדאי לנהג לערער לא על פסק הדין ולא על גזר הדין, מקרים אלו יהיו, לדוגמה, כאשר קיים הסדר טיעון בין שני הצדדים שכן הסדר טיעון לרוב מעיד על הודעה באשמה. על מנת לשכנע את בית המשפט של הערעור כי המקרה הנוכחי מצדיק התערבות בפסק הדין, יהיה על הנהג להצביע על מספר רב ככל שניתן, של מחדלים שנעשו בתיק, וגם אז, הסיכויים כי יקבל סעד אינם מזהירים.
כפירה באשמהבמקרים בהם מתנהל משפט כנגד הנהג עם הוכחות, עדים, כפירה באשמה וכדומה, ובית המשפט קיבל את טענת התביעה, הרי שאז תהיה סיבה מוצדקת לבחון באמצעות
עורכי דין מומחה את אשר קרה שם. היה והעורך דין ישתכנע כי אכן היה אי צדק, הרי שתהיה אפשרות לערער עם טענות כבדות משקל שעשויות להוביל בסופו של דבר לשינוי בפסק הדין.
גזר הדיןהנושא שהכי מטריד את רוב הנהגים הוא לא פסק הדין או ההרשעה, אלא גזר הדין עצמו, שלרוב נחשב למחמיר, לא צודק או לגמרי מיותר כשבית המשפט לא הביא את טענות הנאשם במתן גזר הדין. במקרים אלו, יהיה צורך בבדיקה של גזר הדין ביחס לעבירה עצמה ולבדוק האם הייתה מידתית ולפיכך, לשקול בעזרת איזה סוג של ערעור יש לפנות לבית המשפט.