מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » אלכוהול ונהיגה- שילוב קטלני
מגזין תעבורה

אלכוהול ונהיגה- שילוב קטלני

לנהיגה תחת השפעת אלכוהות יש השפעות מסוכנות מאוד מעבר לעונשים הכבדים הקבועים בחוק כנגד העוברים עליו. מספיקה כמות קטנה של אלכוהול על מנת לשבש את שיקול הדעת ואת התגובה של הנהג
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/6/2013
  • |
  • 13:24
  • |
  • 2256 צפיות

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא אחד מהגורמים העיקריים לתאונות דרכים קטלניות ברמה הארצית וברמה הבינלאומית. סיכויי הנהג להיות מעורב בתאונה גדל ככל שכמות האלכוהול בדם עולה. סיכויו של נהג שיכור להיות מעורב בתאונה קטלנית גבוה פי 17 מסיכוייו של נהג אחר, בקרב נהגים צעירים האחוזים עוד עולים בצורה משמעותית עוד יותר.

על מה משפיעה נהיגה תחת אלכוהול?
לנהיגה תחת השפעת אלכוהול השפעה על מגוון רחב של תפקודי הנהג וכישורי הנהיגה שלו. אלכוהות בדם נהג משפיע על יכולת הקשב של הנהג, תנועת עינייו לגירויים שונים בכביש, עמידות לסנוור, זמן תגובה, תפיסה חזותית, תהליך עיבוד מידע ועוד. נהיגה תחת השפעת אלכוהול משבשת תגובות ויכולות מוטוריות ומעלה את הסיכוי לתאונה באחוזים רבים. לצד שינויים התגובות השונות אלכוהות משפיע גם על התנהגות נלוות של הנהג כמו, אי ציות לחוקי תנועה, אי חגירת חגורה ועוד.

מתי מותר לבדוק האם נוהגים בשכרות?
על מנת לבחון נהיגה תחת השפעת אלכוהול יש בדיקות יעודיות לכך. החוק מתר לשוטר לדרוש לבצע בדיקות שכרות בשני מקרים. המקרה הראשון הינו מקרה של תאונת דרכים בה הנהג מעורב גם אם הנהג לא מעורב בתאונה באופן ישיר אלא באופן שולי. המקרה השני בו לשוטר יש את הסמכות לדרוש בדיקה הוא כאשר יש חשש סביר שהנהג שיכור. על מנת לבדוק כי אכן קיים חשש סביר על השוטר למלא טופס המכיל קריטריונים שונים הבודקים האם קיים חשש סביר כזה. 

כיצד ניתן לצאת זכאי מנהיגה בשכרות?
הכמות שמותר לשתות תלויה במשקלו של השותה ובפעולות שונות אותן ביצע הנהג לפני השתיה או במהלכה. לעיתים מספיקה כוס קטנה של יין על מנת לצאת שיכור בבדיקות השונות של המשטרה. סיכוי לזכות בתביעה כזו יש כאשר פרטי הנהג אינם נכונים או אינם מופיעים נכון, אם לא הוסברה משמעות הסירוב לבצע בדיקת שכרות ועוד. במידה ונהג נתפס בשכרות חובה להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום

עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אלכוהול ונהיגה- שילוב קטלני
סגור