מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » הקמת חברה בע"מ, מהו ההליך להקמת חברה?
מגזין מסחרי

הקמת חברה בע"מ, מהו ההליך להקמת חברה?

אחת הסיבות להקמת חברה היא שחברה בע"מ נחשבת לישות משפטית עצמאית, היא הגנה מסוימת עבור מייסד החברה מתביעות ישירות. איך למעשה רושמים חברה ומה היתרונות?
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/6/2013
  • |
  • 12:13
  • |
  • 2455 צפיות

 בחירה בקריירה עצמאית כרוכה ביתרונות רבים ואנשי עסקים עומדים בפני מספר אפשרויות לעבודה מול רשויות המיסים – הכרה על עוסק פטור, עוסק מורשה, או חברה בע"מ. עוסק פטור מיועד לעצמאים בעלי הכנסה קטנה, עוסק מורשה מתאים לעצמאים עם הכנסה בינונית והם מחויבים בחיוב מס מע"מ מהלקוחות והעברה למע"מ עם ניכוי מס עבור התשומות. הקמת חברה בע"מ כרוכה באחריות גבוהה, אך לעומת זאת היא גם מעניקה את עצמאות משפטית לחברה, מה שמשמש הגנה למייסדים מפני תביעות ישירות.

הקמת חברה – ייסוד ורישום
הקמת חברה כרוכה בהיבטים שונים והליך הייסוד והרישום של חברה דורש עיסוק בבירוקרטיה, הגשת מסמכים כמו תקנון חברה, הצהרות של דירקטורים והצהרות בעלי המניות. בנוסף להיבטים הבירוקרטיים, חברה צריכה לעמוד בכללים נוקשים של רשויות המס, אחרת היא מסתכנת בביצוע עבירות מס וסיבוך משפטי. במסגרת ייסוד  של חברה יש צורך במעקב אחר נהלי רישום, ניהול ספרים, הגשת דוחות כספיים וכדומה.

חברה בע"מ וביטוח לאומי
על כל חברה חלה חובת מיסוי חברות במע"מ. ישנן חברות הנוהגות לחלק את הרווחים כדיבדנדים לבעלי מניות של החברה, כאשר על כל דיבדנד המדינה גובה מס. שילוב של מס חברות ומס הדיבדנד משווה את גובה המיסים לזה למדרגות המס הגבוהות של השכירים. כאשר הכנסה של בעלי מניות בחברה מורכבת מ- 50% דיבדנדים, הם למעשה משלמים מס מופחת לביטוח הלאומי.

מס חברות – יתרונות וחסרונות
חברות לא משלמות את אותם אחוזי מס כפי שמשלם עובד שכיר, המס חברות משתנה מדי תקופה, וחברות רבות משתמשות בדיבדנדים כדי להמנע מתשלום מס. המשמעות של השיטה היא שהחברה יכלה לבחור בין לחלק דיבדנד ולשלם מס לבין דחייה של החלוקה, לא לשלם מיסים ולהשקיע את הרווח בפיתוח של החברה.


עורכי דין להקמת חברה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להקמת חברה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הקמת חברה בע"מ, מהו ההליך להקמת חברה?
סגור