מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הליך גירושין וזכויות הגבר
מגזין משפחה

הליך גירושין וזכויות הגבר

גירושין מהווים סוג של טראומה, כי מדובר בפירוק של חיים משותפים. למרות הנגישות הרחבה למידע, גברים רבים אינם מבינים את זכויותיהם בפירוק תא משפחתי ובחלוקת רכוש.
  • מערכת האתר
  • |
  • 16/6/2013
  • |
  • 12:14
  • |
  • 1998 צפיות

כמעט ללא יוצא מן הכלל, הליך הגירושין הוא קשה וכרוך בכאב רב כי מדובר למעשה בויתור של שני צדדים על חיי השותפות ובמקרים רבים, מדובר בפירוק משפחה. לעיתים קרובות הליכי גירושים נגררים לבתי משפט וכוללים רגשות סוערים מכל הצדדים המעורבים ולעיתים הגברים נוטים להסכים ולוותר על נושאים הקשורים לילדים וחלוקה של רכוש, מבלי להבין את ההשלכות והזכויות שיש לגבר בנוגע להסדרי ראייה, משמורת, תשלומי מזונות וחלוקת רכוש. 

זוגות העוברים גירושין ונאלצים לסכם על גידול הילדים, נתקלים בקשיים רבים בקביעת המשמורת על הילדים. ההורה שזוכה למשמורת מבלה את רוב הזמן אתם ובמשך שנים הושרשה תפיסה שהילדים צריכים להיות עם האם. עם זאת, כיום בני הזוג מחלקים שוויונית את גידול הילדים ובית המשפט נוטה ברוב המקרים להעניק משמורת משותפת, על מנת להעניק לגברים שותפות מלאה בחיי הילדים. 

מזונות ומפגש עם הילדים 
החוק קובע שבמקרה בו הגבר אינו זוכה למשמורת משותפת הוא זכאי לביקורים קבועים של מינימום פעמיים בשבוע, ולאירוח הילדים לסופ"ש כל שבוע שני. בנוסף, זכות האב לקבל דיווח על לימודי הילדים ולשותפות בהחלטה על מסגרת הלימודים. כמו כן, האב חייב בתשלום מזונות בסכום מינימום של 1250 ש"ח אשר מוערך כסכום מינימלי לסיפוק צרכיהם של הילדים. לרוב נוספות הוצאות נוספות לכיסוי דיור האם והילדים ותשלומים לחוגים, שיעוריים פרטיים וכדומה. 

חלוקת רכוש – דיני משפחה
בעת חלוקת רכוש בין בני זוג, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני משפחה, מכיוון שמדובר בנושא מורכב שלעיתים כרוך בסערת רגשות וסכסוכים. כעקרון החוק מחלק רכוש משותף של בני זוג שווה בשווה, אך יש התייחסות שונה לרכוש הקודם לנישואין ובמקרים של הסכמי ממון יש צורך בהתייחסות מחודשת לחלוקת הרכוש המשותף. 


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הליך גירושין וזכויות הגבר
סגור