מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » פיצוי כספי על עברת מין
מגזין אזרחי

פיצוי כספי על עברת מין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2331 צפיות

עבירת מין בהגדרתה קשורה למיניות וכוללת עבירות הכרוכות במגע פיזי לא רצוי, בהצגת מראות מיניים, או דיבורי בעלי אופי מיני. נושא עבירות המין רחב מאוד ומתרחש, לצערנו הרב, בנדבכים נרחבים באוכלוסייה. ההנחה הרווחת כי רק פדופילים ואונסים סדרתיים הם הסכנה בתחום עבירות המין היא מוטעית שכן, רבות הן הפעמים בהן שומעים על מקרים מזעזעים של עבירות מין במשפחה.

מדוע זכאים נפגעי עבירות מין לפיצויים?
הנפגעים בעבירות מין חווים השפלה אישית גדולה, עצם העבירה משנה את חייהם ב180 מעלות. פעמים רבות בא לידי ביטוי שינוי קיצוני באופי, טראומות נפשיות, בושה קשה והתחמקות מהנושא. מלבד הפגיעה האישית נאלצים קורבנות עבירות המין להציג את סבלם האישי, האינטימי ולספר עליו בקרב המשתתפים במשפט. העבירה המינית המתבצעת על הקורבן פוגעת בו בהיבט הנפשי, כאמור לעיל, כמו כן בהיבט הפיזי, שכן אונס למשל יכול לגרור עמו תוצאות הרסניות. כמו כן קיימת פגיעה בפן הכלכלי שכן רבים מתכחשים למתלוננים ולא תומכים בהם. בעקבות כל הסיבות הנ"ל זכאים הנפגעים לפיצויים שיכולים לסייע לחזור לשגרת חיים תקינה.

פיצוי בעקבות ההליך הפלילי
במהלך המשפט נדרש מקורבן העבירה המינית לספר את סיפורו באופן מלא ומפורט, תחת לחצים של תובע מטעם המדינה שמטרתו להפליל את הפושע. כמובן שהמטרה הטהורה של להעניש את האדם שביצע את העונש היא מוצדקת, אך פעמים רבות בכדי לעשות זאת נפגע הקורבן מההליך. הוא נאלץ לחשוף פרטים אישיים על חייו ועל המקרה שמאוד מבישים, מחדדים את הזיכרון הנוראי שרק רוצים לשכוח. ההליך מאלץ את הקורבן לשחזר את החוויה. הפיצוי בעקבות ההליך הפלילי מטרתו לפצות את הנפגע על הסבל הנוסף שנגרם לו בהליך המשפטי.

תביעה אזרחית לקבלת פיצויים
כאשר מוצאים את הפיצוי מטעם בית המשפט לא מספק המסתכם באלפי שקלים מלבד, פעמים רבות, ניתן להגיש תביעה אזרחית למתן פיצויים. הפיצוי יינתן תוך 30 יום מקבלת פסק הדין ונקבע בקריטריונים של מימון טיפול פסיכולוגי, צלקות נפשיות, טיפולים גופניים וכו´.


עורכי דין לתביעות פיצויים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצוי כספי על עברת מין
סגור