מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » תאונות עבודה והגדרתן על פי חוק
מגזין עבודה

תאונות עבודה והגדרתן על פי חוק

תאונת עבודה מוגדרת לפי רשויות החוק בישראל, כתאונה שקרתה לעובד במהלך עבודתו או בעת ביצוע תפקידו במסגרת עבודתו. בשל הפציעה, לרוב נגרם לעובד הפסד גדול של ימי עבודה אותם הוא מפספס בשל הצורך להתרפא מפציעתו (במקרה של פציעה שהיא קלה יחסית).
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/6/2013
  • |
  • 15:07
  • |
  • 1873 צפיות

 מי שאחראי על החזר התשלום על ימי העבודה שהופסדו בשל תאונת העבודה, הוא הביטוח הלאומי. כמו כן, רשאי העובד לבקש גם פיצויים מחברת הביטוח של המעביד. אך הדרך לקבל את ההכרה והכספים חזרה אינה קלה ולרוב הביטוח הלאומי מערים קשיים בכדי לקבל כספים על הפסד ימי העבודה שנגרם בשל הפציעה. מי שיכול לסייע בתחום זה הם עו"ד אשר מתמחים בתאונות עבודה או בייצוג מול הביטוח הלאומי. 

הפגיעות הנפוצות בתאונות עבודה
כאשר מדברים על פציעות עבודה, מדובר לרוב על קבוצה של מספר פגיעות נפוצות וידועות כמו למשל: אורטופדיה- שברים בגולגולת, שברים בגפיים, קטיעות, פריצות דיסק, חתכים, מחלות של עמוד השדרה ועוד. נוירולוגיה- חבלות ראש, זעזוע מוח, ושאר פגיעות הראש למיניהן הפוגעות במערכות העצבים. פגיעות נפשיות, פגיעות שיניים ולסת, קרדיולוגיה, פגיעות של איברים פנימיים, פגיעת ריאות ונשימה, פגיעות עיניים וראייה ועוד.

מתי להגיש תביעה?
 טענות על פיצוי בדבר תאונות עבודה יכולות להיות מוגשות גם בעת התאונה עצמה, אך רבים גם מגישים תביעות בנושא בדיעבד, כאשר לעת זקנה מתעוררות מחלות אשר ישר חשד כי נגרמו בשל עבודתו בעבר של האדם. 

בירוקרטיה סבוכה לקבלת כספים
אחת מן הבעיות העיקריות בקבלת כיסוי כספי על תאונת עבודה מן הגופים השונים טמונה בבירוקרטיה הרבה אשר תהליך זה דורש. לא רק שהנפגע יצטרך לעבור וועדה רפואית כדי לפגוע את מידת פגיעותו, אלא שגם עליו למלא אינספור טפסים שיעידו על פגיעותו ומהלך העניינים שגרם לפציעה . כל ההליכים הללו, יכולים לקחת זמן רב ויכולים גם להיות לשווא אם לא יודעים כיצד לבצע את בקשות הפיצוי בצורה נכונה. עו"ד לתאונות עבודה, לא רק יכול לסייע במילוי הניירת ועמידה בכל הבירוקרטיה הנדרשת, אלא גם יכול לסייע בזירוז תהליכים ע"י הפניית הטפסים מראש למקומות הסופיים אליהם אמורים להגיע. 


עורכי דין לתאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תאונות עבודה והגדרתן על פי חוק
סגור