מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מניעת הטרדה מינית בעבודה
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

מניעת הטרדה מינית בעבודה

סעיף 4 לחוק ההטרדות המיניות קובע כי אדם לא יטריד מינית את הזולת ולא יתנכל לו. החוק מגדיר פירושה של "הטרדה מינית" ככל שניתן על מנת לספק כלים להתנהלות ואכיפה בתחום, אולם עדיין ישנו שטח אפור בשלב המשפט.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/6/2013
  • |
  • 12:22
  • |
  • 1870 צפיות

עוזרת בית או מטפלת, מועסקים ישירים הכפופים להנהלה במקום עבודתם או עובדי קבלן ועובדים אחרים קבועים או זמניים – כל עוד מתקיימים יחסי מרות בין שניים – גם אם מדובר על גורמים כמו צה"ל, שב"ס, משטרת ישראל, מוסדות חינוך, אקדמיה, או מוסדות בריאות – החוק תקף בכל מקום. התקנות למניעת הטרדה מינית נכנסו לתוקפן בספטמבר 1998, ומאז הוטלה החובה על כל מעסיק לעמוד לפחות בתנאי מינימום ולהבין את עיקרי החוק – לרבות אכיפה וחובות מעביד. 

מהי הטרדה מינית במקום העבודה?
לפי החוק, הטרדה מינית הינה התנהגות, שיכולה להיות סחיטה באיומים, מעשים מגונים – כמו ליטוף עצמי, התערטלות או נגיעות, הפנית הצעות חוזרות וגם חד פעמיות שיש בהן אופי מיני כלפי מי שהראה למטריד שאינו מעוניין, התייחסות חוזרת באשר למיניותו של עובד, התייחסות מבזה, מעליבה או משפילה לאדם באשר למיניותו או לנטייתו המינית.
החוק להטרדה מינית לא נאכף מספיק במדינה

מה נדרש להראות התובע?
התובע (המוטרד) יתבקש להוכיח ולהציג, באמצעות עורך דין, כי לא נדרש להראות סירוב או חוסר עניין במידה שמדובר על מסגרת של יחסי עבודה, כאשר היה ניצול של יחסי מרות בשירות, במסגרת טיפול רפואי, פארא רפואי, נפשי ובריאותי, ניצול של קטינים שהם חסרי ישע או במסגרת ייעוץ – ואין זה משנה אם לאדם היה רשיון לכך או הסמכה, או שהתחזה לכזה. 

מהי התנכלות?
החוק יגדיר גם מהי התנכלות – מדובר על פגיעה שמקורה בהטרדה מינית, תביעה או תלונה שהוגשו בעבר על הטרדה מינית. התנכלות – פירושה ניסיון לפגוע במוטרדים דווקא משום שסירבו או הביעו התנגדות להתנהגות המטרידה – ובכלל זה ההתנכלות יכולה להתבטא בהרעת תנאים של העובד, פיטורין ועוד. אם העונש עבור הטרדה מינית הינו שנתיים, ואילו מי שהתנכל – דינו שלוש שנים, הטרדה מינית והתנכלות ידונו את המטריד לארבע שנות מאסר.


עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מניעת הטרדה מינית בעבודה
סגור