מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » בקשה לצו קיום צוואה
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואה הינו הליך שנעשה מול רשם הירושות באזור מגוריו של המנוח, על מנת לשחרר את טופס הצוואה מידיו ולפנות לעורך דין ירושות שיקריא את נוסח הצוואה ויהיה אמון על תהליך רגיש זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/6/2013
  • |
  • 12:31
  • |
  • 2509 צפיות

חלוקת העזבון לאחר פטירתו של אדם תלויה בהליך מסודר שנקרא "בקשה לצו קיום צוואה" הליך זה מותנה בקיומה של צוואה, ובאם אין צוואה, יש לפנות לבית המשפט כדי לבקש צו קיום ירושה. על מנת שהיא תתקיים, על הצוואה להיות כתובה באופן שיאושר ויקבל תוקף פסק דין מידי בית המשפט. למן הרגע שבו הוגש הצו, תתפרסם הודעה בעיתון, על מנת להשאיר מקום להגשת התנגדויות לכך באמצעות כל מאן דבעי. יש לשמור על הליך מסודר לפי דרישה, שכן רק בדרך זו ניתן להשלים את הבקשה. 

אילו מצרכים יש להכין להגשת הבקשה?
יש להכין מכל אחד מהמסמכים הבאים ארבעה עותקים – טופס בקשה לצו לקיום צוואה, אשר מילא וחתם עליו עורך דין לענייני ירושות, נוטריון, ראש הרשות המקומית, שופט או דיין. יש לצרף טופס בקשה של בתי דין רבניים שנמצאים במזכירות כל סניף בית דין רבני, תעודת פטירה מקורית או העתק חתום בידי נוטריון "נאמן למקור", שני שוברי התשלום ששולמו באמצעות אינטרנט או בנק הדואר, את הצוואה המקורית, אישור משלוח של הודעות עבור כל היורשים ועוד מסמכים נדרשים. 
צוואה יכולה להתעכב זמן רב עד לשחרורה

מה קורה האם המנוח התגורר בחו"ל?
יש להכין מסמכים נוספים באם המנוח מתגורר בחו"ל: נסח של רישום מקרקעין, אישור נכס בבעלותו או אישור מסניף הבנק בו מתנהל חשבונו, חוות דעת של משפטן, תרגום נוטריוני למסמך הירושה – אלא אם זה כתוב באנגלית או בערבית.

ומה אם הצוואה מתייחסת רק לחלק מן הנכסים?
אילו הצוואה מתייחסת רק לחלק מנכסיו של המנוח, תוקף הצו יהיה אך ורק לגבי הנכסים שרשומים בצוואה. יתרת הנכסים יחולקו על פי הדין באמצעות צו ירושה. היות שמדובר על צו קיום צוואה שדינו – דין פסק דין, הרי שאינו מתיישן וניתן לקבלו מאת כל לשכות רשם הירושות מן המאגר הממוחשב.


עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בקשה לצו קיום צוואה
סגור