מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » התנגדות לצו קיום צוואה
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

התנגדות לצו קיום צוואה

אחד מן הנושאים הכי נפוצים, אשר בגינם מתקיימים דיונים בבתי הדין למשפחה הוא נושא הירושה ובפרט התנגדויות לצו קיום צוואה. מדובר בנושא רגיש ובעל השלכות רבות ולכן בתי המשפט שוקלים נושא זה בכובד ראש.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/6/2013
  • |
  • 13:30
  • |
  • 2100 צפיות

צו קיום צוואה, הינו צו אשר נותן למעשה את הרשות המשפטית לפתוח צוואה ולקיים אותה ככתוב בה, לפי רצון המנוח. הצו לרוב ניתן לאחר 30 יום מן הפטירה של המנוח, ואישור הצו לרוב מלווה גם בפרסום הידיעה במדור מיוחד בעיתונים היומיים. אישור הצו תלוי בהגשת בקשה מסודרת לרשם לענייני ירושה אשר מטעמו מתפרסמים לרוב צווי קיום הצוואות בעיתונים. מרגע הפרסום הפומבי של הנושא, עומד בפני מי שמעוניינים להגיש התנגדות לצוואה 14 יום להגיש התנגדות מנומקת בכתב לרשם לענייני צוואות. 

מתי אפשר להגיש התנגדות לצו קיום צוואה
התנגדות לצו קיום צוואה, אינה יכולה לעשות רק כי אדם חפץ בכך. חייבת להיות לעניין התנגדות ממשית ובעלת בסיס משפטי. כך למשל, אם בני המשפחה סבורים כי הצוואה לא נעשתה בצלילות מחשבה מלאה או מתוך הכרח ולחץ על המנוח, ניתן להתנגד לצוואה שכן אינה נעשתה מרצונו החופשי של המנוח.
קיימות מספר סיבות לאי קיום צוואה

סיבות נוספות
 גם צוואה שאינה חתומה או אטומה על ידי עו"ד יכולה להוות עילה להתנגדות לצו קיום צוואה. בכל מקרה, חשוב לדעת, כי גם כאשר מדובר בסביבה מוצדקת לחלוטין מבחינה משפטית להתנגדות, עדיין בית המשפט מכביד ראשו בנושא ודורש הוכחות ועדויות בטרם ביטול תקפותה של הצוואה.

מדוע בית המשפט מכביד ראש בנושא?
אפשר לומר, כי צוואה היא למעשה קיום בקשתו האחרונה של המנוח לפי דעתו ורצונותיו. בשל כך, רואה בית המשפט ברצון החופשי של המנוח, ערך עליון שיש לקדשו אלא אם הוכח אחרת. ביטול צוואה בהכרח מחייב לחלק את הרכוש בצורה פורמאלית שעלולה לגרור ריבים בין בני המשפחה שכן החוק קובע כי קרובים מדרגה ראשונה כמו אמהות, אבות, אחים ואחיות זכאים לקבל את הרכוש, אך אין קביעה באיזה חלק מן הרכוש זוכה כל אחד מהם. שנית, ברבים מן המקרים, ההתנגדות לקיום הצוואה מתרחש בשל תאוות בצע ורצון לזכות בכמה שיותר רכוש. 



עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התנגדות לצו קיום צוואה
סגור