מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » תשלום על תאונת עבודה
מגזין עבודה

תשלום על תאונת עבודה

תאונת עבודה יכולה לקרות במהלך העבודה, בדרך לעבודה או ממנה הבייתה במסלול הקבוע, או פגיעה שמתבטאת במחלה שיש לה זיקה ישירה למקום העבודה. קביעת אחוזי המוגבלות על ידי המוסד לביטוח לאומי תייצר בסיס לחישוב הפיצויים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/7/2013
  • |
  • 16:35
  • |
  • 2431 צפיות

מבוטח אשר נפגע במהלך עבודתו ואינו מסוגל לעבוד עקב כן, יהיה יכול לקבל את הפיצויים שמגיעים לו מידי גורמים שונים עקב אובדן ההכנסה שלו. כפי שמי שעבד במשרה מלאה יקבל תשלום מסוים על פי חוק, הרי שעובד במשרה חלקית יקבל תשלום שהוא מופחת, על פי מספר השעות בהן הוא נעדר מן העבודה. אילו אותו מבוטח עבד באופן מלא בתקופה בה אי הכושר שלו נקבע בתעודה הרפואית, לא יהיה זכאי לדמי פגיעה.

תשלום דמי הפגיעה – אפשרויות
חובת התשלום יכולה לחול על שלושה גורמים: המעביד, הביטוח הלאומי החב באופן ישיר או חבות של ביטוח לאומי שתשולם באמצעות המעביד. חבות ישירה של ביטוח לאומי היא הגשת תביעה באמצעות עורך דין נזיקין לביטוח לאומי. ישנה חלופה נוספת – הנהוגה בין מעסיקים – הסכמת המעסיקים להיות מבוטחי משנה לעניין – בתמורה לקבלת הנחה שהמעביד משלם לביטוח לאומי. אפשרות שלישית הנהוגה בקרב מעסיקים גדולים, מתוקף תקנה 22 בתקנות הביטוח הלאומי – ביטוח מפני פגיעה בעבודה משנת התש"ד.

מה אומרת תקנה 22 לחוק הביטוח הלאומי?
לפי אותה תקנה, המעסיק ישלם לעובד את דמי הפגיעה באותם מועדים שבהם הוא נוהג לשלם את השכר לעובדים, והמוסד יחזיר לעובדים סכומים ששילם. מטרת התקנה הזו היא למנוע מהמעסיק להפסיק תשלום שכר שוטף לעובד משום פגיעה במקום עבודתו ולהבטיח את הרצף עד לקבלת החלטה בתביעה.

פיצויים על תאונות עבודה שונים מאשר תאונות אחרות
מי הוא מבוטח בביטוח לנפגעי עבודה?
עובדים שכירים – למעט שוטרים, עובדי שירות הביטחון וסוהרים, עובדים עצמאיים הרשומים בביטוח הלאומי, מי שמצוי בשיקום מקצועי לפי תקנות ביטוח לאומי, מי שנבחן לפי חוק שירות התעסוקה, מי שמתאמן לפי חוק לשירות עבודה בשעת חירום, עצירים, אסירים וכן מי ששכרו נקבע על פי חוק כמו למשל חברי כנסת.


עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תשלום על תאונת עבודה
סגור