מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עבירות מין במשפחה
מגזין פלילי

עבירות מין במשפחה

נשים אשר חווית עבירות מין במשפחה מתקשות עד מאוד לחזור לשגרת חיים נורמטיבית לאורך שנים רבות, ככל שכן הן אינן מתלוננות על כך עד גיל מאוחר. לפניכם מאמר המתאר את מהות העבירה המדוברת, סטטיסטיקות ופרוצדורות בעניינה
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/7/2013
  • |
  • 18:06
  • |
  • 2446 צפיות

לעבירת מין במשפחה מתלוות לרוב עבירות נוספות השייכות לחוק העונשין – כמו למשל אינוס, איסור גילוי עריות, מעשה סדום, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה ועוד מונחים משפטיים והגדרות של עבירות שלהן ישנו עונש שונה. על מנת לקבוע אם אכן התרחשה עבירת מין במשפחה, החוק מגדיר מהו בן משפחה בהקשר הזה – וההגדרה כוללת גם גיסים, אחים חורגים, בני דודים, בני זוג של ההורים ועוד. על אף שמדובר במסגרת של עבירות מין במשפחה, עדיין החוק פונה בעיקר לקטינים – עד לגיל 18, אולם ישנה הרחבה במקרים מסוימים עד לגיל 21. 
עבירות מין במשפחה מתרחשות בתדירות גבוהה ממה שחושבים

אינוס בת זוג
לפי סטטיסטיקות, אחת מתוך שבע עוברת אונס בידי בן הזוג, כאשר למעלה מ- 80% מתוך הנשים המוכות עוברות אונס בידי בן הזוג – ויכול להיות שזה נובע גם מכפיה חברתית בהסכמה לכאורה, כדי לרצות את הבעל שלמעשה מאיים או משתמש בכוח או באיום – פיזי או מרות, כדי שזה יקרה. בית המשפט נאלץ לעתים לתהות על מערכת היחסית שבין בני זוג כדי לקבוע אם נעברה כאן עבירה בהתאם לחוק – כשזה עלול להיות לעתים רבות עניין של בחירת עורך דין משפחה מתאים. 

התיישנות של עבירות מין במשפחה
ההתיישנות על עבירות מין במסגרת המשפחה משתנה על פי עילת התביעה; כך למשל כשמעוניינים לתבוע אודות אינוס, ניתן להגיש את התביעה עד ל- 10 שנים מיום האירוע אולם הענישה תתבצע עד 16 שנים מיום האירוע וכך גם במעשי סדום, ואילו זה התבצע בנסיבות מחמירות (אינוס או מעשה סדום), ההתיישנות היא עד 10 שנים, הענישה – עד 20 שנים.

ביטול ההתיישנות בעבירות אלו
גם לאחר 10 שנים מיום ביצוע העבירה ניתן להגיש בקשה לביטול ההתיישנות של הגשת כתב תביעה לעבירת מין במשפחה. החוק לוקח בחשבון את מצבו הנפשי והחברתי של התובע, אשר נמנע מלפנות לרשויות משך התקופה שלאחר קרות המקרה ומתאר את נימוקיו בכתב הבקשה.


עורכי דין לעברות מין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות מין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירות מין במשפחה
סגור