מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מזונות במשמרת משותפת
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

מזונות במשמרת משותפת

משמורת משותפת היא עניין לבני זוג שמקיימים ביניהם הסדרי ראייה באופן שווה בין ההורים, גם אם מדובר במשפחה לפי אורח חיים חדש – משפחה המורכבת מהורים חד מיניים או מהרכב של יותר משני הורים. איך ישולמו המזונות?
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/7/2013
  • |
  • 18:48
  • |
  • 2151 צפיות

במשפחה בעלת ילדים שבה המסגרת ההורית מתפרקת או שמלכתחילה אינה קיימת אלא על בסיס חוזי בלבד והסכמי זוגיות, יש מקום לדבר על המשמורות ועל הסדרי הראיה. כשזהו מקרה של משמורת משותפת בין ההורים, הרי שהילד יעביר את זמנו שווה בשווה בין הוריו. האם בן הזוג (בדרך כלל האב) יהיה צריך בתשלום דמי מזונות, על אף שהוא מחזיק במשמורת משותפת? המשמורת המשותפת נקבעת בהסכמה בין ההורים המתגרשים, וישנה בדיקה של שירותי הרווחה – תסקירים וגילוי רצון המשפחה, כדי שבית המשפט יקבל חוות דעת שבאמת ניתן יהיה לקיים הסכם שכזה. 

חובת האב במזונות
אילו המשמורת לא הייתה משותפת והילד היה שוהה אצל האם, הרי שהוצאות האב היו גדולות באופן משמעותי ביחס לצד השני. במשמורת משותפת, הסכומים שאותם האב ישלם עבור מזונות נמוכים בכ- 25% מאלו שתשלם בת הזוג. כשמדובר על הורות הומו-לסבית, לא מדובר על הסכם שנובע מתוך גירושין, אלא מסגרת מוסכמת לגידול הילדים – וזו נקבעת באופן אינדיבידואלי למקרה.
חלוקת מזונות הינה אחת הסוגיות המורכבות בהליך הגירושין

שינוי בתשלומי המזונות
ניתן להגיש בפני בית המשפט בקשה לשינוי סכומי דמי המזונות המשולמים מדי חודש לילדים ולאישה. הסיבות חייבות לספק עילות קבילות בפני בית המשפט, ולאלו תצורפנה ראיות למצב הקיים. זו יכולה להיות הפחתה בהכנסות או מכל סיבה אחרת המעידה על קושי כלכלי. 

הפחתת מזונות עקב התנכרות של הקטינים
לעתים, צד אחד מבין בני הזוג המשמורנים מביעים התנכרות להורה השני, מכל סיבה שהיא. כל עוד ניתן להראות זאת בפני בית המשפט, כמו למשל במקרים של הסתת הילדים כלפי ההורה השני, הילדים יחשבו לסרבנים בעיני בית המשפט ואילו האב יהיה יכול לקבל את דרישתו – הפחתה בדמי המזונות. ישנה גם משמעות ליחס שכל ילד נותן לאב – ויכול להיות מצב שבו לא יחושבו דמי מזונות לקטין אחד ולשני כן.


עורכי דין לענייני מזונות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מזונות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מזונות במשמרת משותפת
סגור