מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » הפרת חוזה עבודה
אולי תתעניין ב:
מגזין משרד הבטחון

הפרת חוזה עבודה

חוזה עבודה הינו חוזה מיוחד בשל אופיו המתמשך ונתון לשינויים. במאמר שלפניכם תוכלו להתרשם מסקירה קצרה אודותיו, מידע אודות שיקולים שלרוב נושאים משקל רב על ידי בתי המשפט וכמו כן הסנקציות הננקטות בגין הפרתו
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/7/2013
  • |
  • 12:39
  • |
  • 1957 צפיות

דיני החוזים מגדירים מהו חוזה, ומדברים על כך שמדובר בהסכם שניחתם בין שני צדדים לאחר שאחד מהם הציע לשני הצעה והצד השני קיבל אותה (קיבול) באופן חופשי ותוך רצון אמיתי לקיים את ההסכם. כמו כן מדגישים דיני החוזים את עקרון תום הלב בעת ביצוע ההסכם וקובעים כי כל אחד מהצדדים ישאף לקיים את ההסכם ללא מורה ודופי וללא כונה להונות ולרמות את הצד השני. 
חוזה עבודה מכניס לדיני החוזים הכללים אלמנטים של דיני העבודה לרבות הגדרת עובד ומעביד, תנאי העסקה ועוד.
חוזה עבודה הוא חוזה לכל דבר, הפרתו גוררת סנקציות משפטיות

מהי הפרה של חוזה עבודה?
כאמור, חוזה עבודה הינו חוזה בהתאם לדיני החוזים אשר מגדירים גם מהי הפרה של חוזה, וקובעים כי הפרה היא מעשה או מחדל המבוצע ביודעין או שלא ביודעין על ידי אחד מן הצדדים. אחד ההבדלים העיקריים של חוזה עבודה מחוזה רגיל הוא שמדובר בחוזה ארוך טווח המתקיים כל עוד מתקיימים יחסי עובד מעביד בין הצדדים, ועל כן במקרים רבים מתמודד בית המשפט עם השאלה האם הופרו התנאים של חוזה העבודה במידה המהווה הפרת חוזה עבודה.

שיקולים בעת בחינת הפרת חוזה עבודה
על פי מספר פסקי דין שניתנו בשנים האחרונות על ידי בית המשפט העליון בשנים האחרונות ניכרת מגמה לפיה יבואו בין היתר השיקולים הבאים בבחינת טענת הפרת חוזה עבודה:  צורתו של חוזה העבודה, תום ליבם של הצדדים וחובת הזהירות המוטלת על הצדדים. יצויין, כי במספר גדול של פסקי דין ניקבע באופן מפורש כי לא כל הפרת משמעת של עובד תחשב להפרת חוזה העבודה עליו הוא חתום.

סנקציות בגין הפרת חוזה
חוק החוזים תרופות קובע כי בגין הפרת חוזה זכאי יהיה הניזוק לפיצוי כספי אשר ייקבע בתאם למהות ואופי החוזה וזאת באם הצדדים עצמם לא הגדירו פיצוי אחר המוסכם על שניהם. באשר לפיצוי לא ממוני, קובעת הפסיקה כי רק במקרים קיצוניים וחריגים במיוחד ייפסק לטובת אחד הצדדים פיצוי דוגמת עוגמת נפש.  



עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הפרת חוזה עבודה
סגור