מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » רישום בטאבו של זיקת הנאה
מגזין משרד הבטחון

רישום בטאבו של זיקת הנאה

אחת מסוגי העסקאות הנרשמות בלשכת רישום המקרקעין היא זיקת הנאה. זיקת הנאה מקנה לאותו אדם לטובתו נרשמה הזיקה או לחילופין למקרקעין לטובתם נרשמה זיקת ההנאה את הזכות לעבור דרך המקרקעין הכפופים. לפניכם הסבר מפורט לגבי זיקת ההנאה ואופן רישומה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/7/2013
  • |
  • 18:17
  • |
  • 4387 צפיות

הטאבו הינו אגף לרישום ולהסדר המקרקעין. זהו הגוף שרושם את הנכס בפנקס המקרקעין, כשלרישום זה נוצר תוקף חוקי וסופי רק לאחר השלמת ההרשמה בטאבו. בזמן שרושמים את הנכס במקרקעין, יש לוודא כי נרשם כראוי ובכל מקום בו מאוזכרים בעלי הנכס, משום שרישום לא נכון עלול לגרור צורך בהוכחת בעלות על הנכס. רישום בטאבו הוא הליך שעלול להמשך לאורך שנים ארוכות עד אשר מתקבל נסח טאבו על שם הבעלים. הזמן הממוצע לקבלת נסח הטאבו הינו כ- 7 שנים – לרבות בירוקרטיה רבה שעוברת פעמים רבות אל כתפיה של חברת הבניה. 

חלוקה לפרצלציה
חלוקה לפרצלציה – משמעותה היא חלוקה לתתי חלקות כשמדובר בבניין או בית. היא תבוצע בכל חלקת אדמה שיש לה תוכנית בניין עירונית שאושרה על ידי המועצה המקומית או הארצית, כדי להפוך את הרישום למסודר ולמדויק ככל שניתן. תהליך של פרצלציה נעשה באמצעות מודד מוסמך של הועדה המקומית לתכנון ולבניה. בתהליך זה, כל דירה מקבלת מספר זיהוי ייחודי שייצג אותה בטאבו.

על מי מוטל הליך רישום מקרקעין?
הליך של רישום מקרקעין בטאבו מבוצע לרוב על ידי חברת הבניה, אולם אין לסמוך במאת האחוזים על גורמים חיצוניים שההליך יתבצע כשורה – אלא רצוי למנות עורך דין מקרקעין כדי ללוות את העסקה מצד האינטרס של הקונה. 
רישום בטאבו יש לעשות בצורה נכונה על מנת למנוע תקלות

גילוי רישום לקוי בטאבו בזמן מכירת נכס
במידה והבעלים מעוניין במכירתו של הנכס – גם אם גר בו לאורך שנים רבות, הוא עלול להתקל בבעיית הבעלות דווקא אז; הוא לא יהיה יכול לבצע את המכירה כל עוד אינו רשום באופן הראוי בפנקס המקרקעין – מקור נוסף לפניה לעורך דין מקרקעין ולריצות ולטרחה. שלב זה היה יכול להיחסך אילו הרישום בטאבו היה מוודא להלכה כבר בשלב רכישת הנכס. 


עורכי דין לקניית דירה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לקניית דירה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רישום בטאבו של זיקת הנאה
סגור