מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » החוק לדיור חלופי
מגזין חובות והוצל"פ

החוק לדיור חלופי

לא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא ורוצים לפנות אתכם מבתיכם? זוהי הפרה של זכויות בסיסיות של החוק לדיור חלופי, אשר יצא בתור תיקון לחוק ההוצאה לפועל בשנת 2009
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/7/2013
  • |
  • 12:29
  • |
  • 2182 צפיות

קראו עוד על חובות והוצאה לפועל:
חובות והתמודדות עימם - http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=879
עיכוב הליכים בהוצאה לפועל - http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=767

על פי התיקון לחוק ההוצאה לפועל, חוק הדיור החלופי אומר שלכל אדם יש זכות לקורת גג אשר תאפשר לו לקיים את חייו בפרטיות, ובה יהיו תנאי מחיה נאותים. אנשים אשר חייבים משכנתא ואין ביכולתם לשלם, לעיתים מקבלים צווי הוצאה לפועל הדורשים לפנות אותם מבתיהם. התיקון לחוק מגן על האזרח ונותן לו אלטרנטיבות שונות.

דיור חלופי
נשאלת השאלה, אם אין באפשרותו של האזרח לשלם את תשלומי המשכנתא, כיצד הוא יצליח לממן לעצמו דיור חלופי? ובכן, החוק נותן אפשרות לאזרח לקבל מהבנק סכום כסף אשר יממן לו דיור חלופי למשך תקופה של שנה וחצי מיום מימושו של צו הפינוי ובית המשפט עומד על כך שחוק זה ייושם. 

טופס ויתור – לא תופס
בעבר הבנקים אשר נותנים משכנתאות היו מחייבים את האזרחים לחתום על טופס ויתור אשר למעשה מסיר מהבנק את האחריות לדאוג להם לדיור חלופי. תיקון החוק אומר שהאנשים אשר זכאים למימון של סכום עבור שנה וחצי מגורים יהיו אלה שלקחו משכנתא במהלך חמש השנים האחרונות, גם אם חתמו על טופס ויתור בזמנו.
דיור חלופי - כל אדם זכאי לקורת גג

תוספת חובות
במקרה שאכן אזרח פונה מביתו וקיבל את המימון מהבנק לדיור בתקופה של שנה וחצי, המימון אינו מתקבל כמענק, אלא מתווסף לחוב שהאזרח היה חייב לפי כן. כמו כן, בגלל שהחוק לדיור חלופי מקשה על הבנקים לגבות את חובותיהם, זה פוגע במבקשי המשכנתאות, שצריכים להציג הון עצמי גבוה יותר ולהציג ערבויות בכדי לקבל משכנתא. האיטרס של הבנק הוא שהם לא יגיעו להליכי הוצאה לפועל.

לא עבור כולם
לא כל אזרח יכול להשתמש בזכות לדיור חלופי. רק אוכלוסיות מסויימות יכולות לממש את התיקון לחוק ההוצאה לפועל, כמו למשל אזרחים אשר אין להם אפשרות להציג הון עצמי, או כאלה אשר חייבים תמיכה בסע"ד וכדומה. כמובן שמי שיש לו הון עצמי או נכסים, לא יהיה זכאי למימוש החוק ויחוייב בתשלום חובותיו.

עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החוק לדיור חלופי
סגור