מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » הסכמים מקוונים באינטרנט
מגזין חוזים

הסכמים מקוונים באינטרנט

בעידן הטכנולוגי ישנם הרבה התכתבויות רשמיות במייל או ברשתות החברתיות. מה ייחשב להסכם מקוון? האם התכתבות בה צד אחד מציע עסקה והצד השני מקבל אותה נחשב להסכם מחייב לפני החוקה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/7/2013
  • |
  • 16:11
  • |
  • 4898 צפיות

על פי החוק בישראל, חוזה בכתב אשר נחתם על ידי שני הצדדים (או יותר) שמעוניינים בהסכם זה או אחר בעל תוקף משפטי, יהיה מוגן על פי חוק. אם אחד מהצדדים מפר את ההסכם, לצד השני קיימת הזכות לתבוע אותו על הפרת הסכם ולדרוש את מילוי פרטי החוזה במלואם. אך נשאלת השאלה, האם הסכם מקוון נחשב להסכם מחייב?

כללים דומים
דינו של חוזה בכתב די דומה לדינו של חוזה באינטרנט במגוון מובנים. חוזה שיהיה מחייב צריך לכלול שני אלמנטים עיקריים: את כל הפרטים אשר נדרשים משני הצדדים על מנת לבצע את ההסכם, ולהראות בסעיפים שנכתבו בחוזה את כלל רצונותיהם של שני הצדדים. 

משא ומתן
כיום ישנם הרבה מקרים בהם משא ומתן מתנהל בתכתובת במייל או ברשת חברתית מסויימת, לעיתים אף קיימים מקרים בהם נחתם חוזה מקוון בין צדדים לאחר תכתובת ארוכה, עד שמגיעים לעמק השווה וחותמים את החוזה גם כן בתשדורת אלקטרונית.
הסכם מקוון - כל מקרה לגופו

אין מספיק ראיות
אם ברצונכם לא להגיע לבית המשפט במקרה שחתמתם חוזה מקוון עם אדם או חברה מסויימת, כדאי שתשימו לב לפרטי ההתקשרות ביתר תשומת לב. ישנם תקדימים שאפילו לחיצה על כפתור באתר אינטרנט אינו נחשב להסכמה מלאה ובית המשפט עלול לדחות בקשה כזו שכן לא ניתן להוכיח שהאדם שרכש את המוצר או חתם על ההסכם אכן קרא את תנאי השימוש, או אכן אישר את כל הפרטים.  

זיהוי כפול
גם רכישה של מוצר מסויים באינטרנט, לעיתים אף מבלי שהלקוח יודע שרכש אותו, נחשבת לסוג של חוזה. משרד התקשורת הוסיף תיקון לחוק, בו הצרכנים אשר רוכשים מוצר באינטרנט חייבים לבצע זיהוי כפול אל מול החברה או האדם אשר ממנו רכשו את המוצר. זיהוי כפול לרוב מראה מעבר לכל צל של ספק שהאדם אכן רכש את המוצר ושהיה בכוונתו לרכוש אותו. למרות זאת, כאמור, לעיתים ישנם מקרים בהם הצרכנים אינם מודעים לכך שרכשו מוצר מסויים, ופתאום מגיע להם מכתב התראה לתשלום עבור גוף זה או אחר אשר מספק שירות או מוצר. ניתן להתייעץ עם עורך דין לפני שאתם ניגשים לשלם את ´החוב שהצטבר´, יכול להיות שמעולם לא רכשתם את המוצר, מבחינה חוקית.

עורכי דין להסכמים מקוונים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להסכמים מקוונים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסכמים מקוונים באינטרנט
סגור