מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » חוב לביטוח לאומי
מגזין נזיקין

חוב לביטוח לאומי

לכל אחד מאיתנו יכול לנחות ביום בהיר מכתב בתיבת הדואר בו מפורט חוב לביטוח לאומי. אך לא בהכרח יהיה זה חוב אותו אתה באמת חייב. זאת מכיוון שלעיתים האזרח לא נמצא ברישומי הביטוח הלאומי. ואם כן?
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/7/2013
  • |
  • 15:40
  • |
  • 3598 צפיות

קראו עוד על ביטוח לאומי:
תביעת ביטוח לאומי http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=321
דמי תאונה מביטוח לאומי http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=566

המוסד לביטוח לאומי גובה כספים מאזרחים במדינת ישראל על מנת שיוכל לממן תשלומי קצבאות בבוא העת למבוטחיו. אם נפצעתם בעבודה, או שאתם זקוקים לסיוע, לשם כך קיים המוסד לביטוח לאומי. כל מעסיק צריך לשלם על עובדיו ביטוח לאומי בכל חודש, ואם אינכם עובדים, אתם אחראיים לשלם את הסכום בעצמכם. מי שאינו עובד, או לחילופין עובד עצמאי, חייב לדאוג לשלם ביטוח לאומי, אחרת החוב שמצטבר עולה בהדרגה וצובר ריבית וקנסות. במאמר הבא ננסה להסביר מה דרכי הפעולה במקרה שקיבלתם מכתב להסדר חוב.

ייעוץ הכרחי
אם קיבלתם מכתב על קיומו של חוב בביטוח הלאומי, בראש ובראשונה כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני נזיקין אשר ייעץ לכם כיצד להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה. המוסד לביטוח לאומי הוא מוסד מאוד שמרני ועדיף ללכת לפי החוקים אותם הם קובעים. לדוגמא, אם במכתב כתוב שצריך להגיב אליו עד תאריך מסויים, עדיף שמכתב התגובה יגיע ליעדו עד תאריך זה.

צעדים ראשוניים
לאחר שהתקבל המכתב על החוב לביטוח לאומי, קודם כל הגיבו לו, אל תתעלמו. במכתב תטענו טענת התיישנות. בית המשפט קיבל בעבר טענה כזו ויכול להיות שיקבל זאת שוב. אם טענה זו לא התקבלה, שלחו בחזרה מכתב למוסד לביטוח לאומי בו הזכירו את פסיקת לאה חג´ג´, שבה בית המשפט קבע שחל על החוב לביטוח לאומי התיישנות.
קיבלתם מכתב על חוב לביטוח לאומי? קודם כל גיבו

תיעוד
חשיבות התיעוד מול המוסד לביטוח לאומי הוא קריטי מאין כמותו. כמו כן, יש לבדוק מהיכן נוצר החוב, ולדרוש נימוק. לעיתים המכתבים מגיעים ללא נימוק לחוב המדובר וזו אחת הטענות העומדת לרשותכם. 

הסדרים וביטולים
הגישו בקשה לביטול חובות לוועדה העוסקת בנושא. ישנם מסמכים ספציפיים עבור העברת טענה זו. אם הסתבר כי הייתה טעות, הוכיחו זאת באמצעות תלושי שכר או כל מסמך אחר המעיד על כך ששילמתם את הקצבה החודשית לביטוח הלאומי. אם החוב הוא אמיתי ולא ניתן לערעור, ישנה אופציה גם לעשות הסדר תשלומים עם המוסד.

עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוב לביטוח לאומי
סגור