מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש » גניבת רכב ממוסך
מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש

גניבת רכב ממוסך

התגלתה בעיה ברכבכם והעברתם אותו לטיפול במוסך הקרוב. הרכב אמנם מבוטח, אך מי למעשה אחראי עליו? האם זהו בעל המוסך? או שלא חלה עליו אחריות? הכל במאמר הבא
  • ארז נעמן
  • |
  • 4/8/2013
  • |
  • 13:57
  • |
  • 2208 צפיות

בעבר בין המשפט דן במקרה בו לקוח תבע את חברת הביטוח לאחר שרכבו נגנב מהמוסך בו שהה, בציפייה לקבל את כספי הביטח. לאחר דיון ארוך וממושך החליט השופט לפסוק לכך שמוסך בו היה רכב שמבוטח על ידי חברת הביטוח (התובעת) יהיה חייב לשלם את מלוא שוויו של הרכב, זאת למרות שבעל הרכב ביקש להשאירו מחוץ למוסך בלילה.

התהליך
גם אם ביקשתם להשאיר את הרכב מחוץ למוסך לאחר שהוא סוגר, זאת בכדי לקחת את רכבכם באמצעות המפתח הנוסף שברשותכם, זוהי בקשה לגיטימית. במקרה המדובר הלקוח שרכבו נגנב ביקש את אותה בקשה בשביל שלא יצטרך להפסיד יום עבודה והמוסך אכן עשה זאת. בעל המוסך חשב שכאשר קיבל את אישור הלקוח, הוא אינו שומר השכר של הרכב.

אזהרת המוסך
אנשי המוסך הזהירו את התובע ושאלו האם אכן ברצונו להשאיר את הרכב מחוץ למוסך ללא השגחה, עם כל הציוד שלו. בעלי המוסך טענו שבגלל שקיבל אישור מהלקוח, אין הוא אחראי יותר על הרכב והוא אינו שומר שכר, כפי שטענה חברת הביטוח. 
בשעות הפעילות שלו - המוסך הוא שומר השכר של הרכב

פרטים נוספים
בהמשך הדיון התגלה שבעלי המוסך הוציא את הרכב מחוץ למתחם בזמן שהמוסך עדיין היה פתוח לקהל הלקוחות. בזמן הזה, בו המוסך עדיין נחשב לשומר שכר של הרכב, הרכב נגנב. כמו כן, התגלה שאחד העובדים שם לב לאדם חשוד שמסתובב במוסך במשך היום. כמו כן, מפתחות הרכב הונחו בארון ללא שמירה.

המוסך הוא השומר?
השאלה שנשאלת היא האם כשהרכב נכנס למוסך, המוסך למעשה הופך להיות שומרו. ובכן, אם לשפוט על פי פסק הדין המדובר, כל עוד המוסך פתוח ללקוחות, והוציא את הרכב מחוץ למתחם, הוא עדיין מוגדר כשומר שכר שלו. לבסוף בית המשפט הכריע שעל המוסך לשלם לחברת הביטוח את מלוא הסכום אותו הייתה צריכה לשלם לבעל הרכב שרכבו נגנב, זאת מפני שהאחריות על הרכב הייתה מוטלת על המוסך.

קראו עוד על ביטוח:

עורכי דין לתביעות ביטוח רכב
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות ביטוח רכב. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גניבת רכב ממוסך
סגור