מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין ציבורי » היועץ והמחלקה המשפטית
מגזין ציבורי

היועץ והמחלקה המשפטית

להרבה אירגונים, בין אם הם ציבוריים, ממשלתיים או פרטיים, יש מחלקה משפטית. זאת מכיוון שהחברות מעורבות בהרבה פעילויות עסקיות אשר יכולות לכלול השלכות במגוון תחומי משפט, המחלקה המשפטית צריכה לספק פתרונות מהירים ומקצועיים לסיטואציות אלה.
  • ארז נעמן
  • |
  • 7/8/2013
  • |
  • 12:17
  • |
  • 2385 צפיות

כאשר חברה מסויימת מתרחבת כחלק מתהליך אותה היא עוברת, הזרועות שלה לעיתים הופכות להיות ארוכות יותר ואף מגיעות לארצות זרות. כחלק מההתרחבות, גם רמת הסיכונים להתקל בהליכים משפטיים אם זה מול חברות אחרות, עובדים, גביית חובות ועוד. בנוסף, גם הגופים הציבוריים והגופים הממשלתיים אשר אחראים על המון אנשים ובהמון תחומי אחריות, נחשפים לתביעות רבות ולשם כך יש את המחלקה המשפטית, שבראשה עומד היועץ המשפטי.

צורך הכרחי
ישנו צורך בקיומו של גורם משפטי כמעט בכל תאגיד, אשר נמצא בחברה בכדי לתת מענה לצרכים המשפטיים שלה או של הגוף שמעסיק אותו. מחלקה משפטית אחראית גם על הייעוץ המשפטי לחברה וגם מפקחת על החברה/הגוף הציבורי שיתנהל נכון ובדרך חוקית, בכדי למנוע השלכות משפטיות כאלה ואחרות.

לא רק מניעה
כמו כן, המחלקה המשפטית אחראית גם על החלק של ייצוג החברה מול עובדים או ספקים, או כל אדם או תאגיד אשר רוצה לתבוע אותה על כל נושא שהוא. המחלקה מייעצת לחברה כיצד לפעול ובאילו מהלכים לנקוט ולמעשה מנהלת את כל התהליך המשפטי אל מול הגורם שאותו החברה רוצה לתבוע או לחילופין, נתבעת על ידו.
ייעוץ משפטי - הכרחי בכל תאגיד גדול

נושאים מורכבים
המחלקה המשפטית לא תמיד מתמחה בכל התחומים בהם נתקלת החברה או הגוף הציבורי, ואז מקרים מסויימים עוברים למשרדים חיצוניים שמטפלים בנושא. בנוסף, ישנם תאגידים וגופים ציבוריים אשר מעדיפים מראש להיעזר בעורכי דין ´מושאלים´ אשר משתייכים למשרדים פרטיים ואינם עובדי החברה. 

הזדמנות להתפתח
עורכי דין חיצוניים משמשים כמו ´עובדי קבלן´ של החברה ואמורים להיות זמינים לה, בין אם לייעוץ משפטי, ובין אם לייצוג. עורכי הדין מהמשרדים השונים יכולים להשתלב בבוא העת גם בתפקידים ניהוליים בחברה, זאת לאחר שהם מכירים אותה על שלל רבדיה בעקבות ייצוגה בהליכים המשפטיים שבהם הייתה מעורבת.

עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא היועץ והמחלקה המשפטית
סגור