מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » גילופין - מודעות ואחריות
מגזין תעבורה

גילופין - מודעות ואחריות

בשנים האחרונות אנו שומעים חדשות לבקרים על תאונות דרכים רבות נפגעים הנגרמות כתוצאה מנהיגה בשכרות. החוק הישראלי, במטרה למגר תופעה זו, מחמיר עד מאוד את ייחסו לנהגים אלה. במאמר שלפנכם סקירה קצרה של נושא זה
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/8/2013
  • |
  • 10:57
  • |
  • 2248 צפיות

ניתן לכוון את הסיבות לסטטיסטיקה העגומה על פני הכבישים לאפיקים שונים, ואומרים שכשנודעת הסיבה, ניתן לטפל בבעיה. מחקרים רבים ניסו להניח את האצבע על מקור הבעיה לתופעת התרבות השלילית בנהיגה בישראל, כאשר נהיגה בשכרות היא אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים קטלניות, כלומר לתאונות דרכים שבהן ישנם נפגעי גוף בתאונות דרכים ואף הרוגים. עכשיו, לאחר שהובן כי שכרות היא אחת התופעות הקטלניות ביותר כשמשלבים אותה יחד עם נהיגה, נשאלת השאלה אם נהגים שאוחזים בהגה בזמן שכרות עושים זאת מחוסר אחריות או מחוסר מודעות לסכנות. 

טווחי גילאים ושתייה חריפה
מרכז הכובד מיוחס לצעירים בני 17-24 אשר יוצאים בסופי השבוע ובחופשים לבלות ברחבי הארץ – אוחזים בהגה לאחר שבילו בפאב ושתו הרבה מעבר למה שמותר בחוק. הבילוי המועדף על בני הנוער הוא פאבים שמתפרנסים ממכירת אלכוהול – ובכך מגביר את הסיכויים למקרי נהיגה בשכרות. רגע אחרי שיוצאים מהפאב נכנסים לרכב ונוסעים, ואותם נהגים שמתעלמים מהסימנים המטרימים עלולים להצטער על כך בזמן שזה יהיה מאוחר מדי.
נהיגה בשכרות - אחריות הנהג בלבד

מה החוק אומר לגבי מקרי נהיגה בשכרות?
נהג שנתפס בקלקלתו ונוהג כפי שהחוק מגדיר תחת שכרות, רשיונו יפסל לתקופה של  לפחות שנתיים וברישיונו יכתבו 10 נקודות על פי שיטת הניקוד. אילו הנהג סרב להבדק הוא יתפש כמי ששתה שתייה חריפה ונהג בשכרות. כמו כן אין לשתות בזמן נהיגה משקה משכר כל שהוא, גם לא המלווה לנהג צעיר.

מה כן מותר?
ניתן לשתות עד כמות של כ- 50 מיליגרם בדם לנהגים שהם ותיקים, כלומר מותר לנשוף לתוך פיית הינשוף 240 מיליגרם. כמות זו זהה לשליש ליטר בירה או לכוס יין, כמויות שיכולות להשתנות בין אדם לאדם בהתאם ליכולת חילוף החומרים בגוף שלו, לזמן שחלף מאז ששתה ולמה שאכל או שתה לפני או אחרי כן.

עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גילופין - מודעות ואחריות
סגור