מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » בית המשפט לתעבורה
מגזין תעבורה

בית המשפט לתעבורה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3373 צפיות

בישראל קיימת הפרדה בין שלושת הרשויות : הרשות המחוקקת (הכנסת), הרשות המבצעת (הממשלה) והרשות השופטת שהיא בעצם מערכת בתי המשפט. בית המשפט לתעבורה הוא חלק מהרשות השופטת ומטרתו לשפוט בכל הנוגע לעבירות תעבורה וכלי רכב. סמכויות בית משפט זה מקבילות לערכאת "בית משפט השלום".

מיקום בתי משפט לתעבורה
הנושאים בהם מטפלים עורכי דין תעבורה ובתי המשפט לתעבורה הם רחבים ונוגעים לאחוז רחב באוכלוסייה שכן תאונות הדרכים בארץ מאוד נפוצות. על כן הפרישה שלהן גדולה ונמצאת בערים רבות בישראל: תל אביב, רמלה, אילת, באר שבע, חדרה, טבריה, ירושלים, נצרת, נתניה, צפת, קריית שמונה, אשקלון, קריית גת, אשדוד, חיפה.

תפקיד בית המשפט לתעבורה
תאונות דרכים הן נחלת בית המשפט לתעבורה והוא עוסק בהם ביום-יום בצורה אינטנסיבית. עם זאת תחום שיפוטו חל על כל עבירות התעבורה למיניהן. כמו כן על סעיף 25 בפקודת התעבורה עוסק בית משפט זה גם בתחום היתר ורישוי מסמכים (רישיון רכב, רישיון נהיגה וכו´), ענייני ביטוח, פיקוח על תחנות דלק ומהילה, שפיטת נותני שירות ציבורי בתחום התעבורה (כגון מוניות שירות ואוטובוסים) ואף בעבירות הנוגעות למצרכים ושירותים הקשורים ישירות לנושא התעבורה.

חקיקת חוק בית המשפט לתעבורה
פקודת תעבורה מ1961 מגדירה בתוכה את העבירות בהן דן בית המשפט לתעבורה על פי חוק. במסגרת פקודת התעבורה בנוסחה החדש מוגדרים נהלים על פיהם מתבצעת השפיטה ובאילו נושאים. היא מחולקת לתתי פרקים העוסקים ברישוי ורישום, ברישיון ורישום רכב, ברישיון הוראה בכל הנוגע לתעבורה, בפטורים, בשפיטה וסדרי דין, מעצרים, ברירות קנס ותאונות דרכים.ערעור על פסיקת בית משפט לתעבורה נעשים בדרך כלל בפני שופט של בית המשפט המחוזי. שופט תעבורה ממונה לפרק זמן מסוים או בקבע וסמכויותיו מקבילות לשופט בית משפט השלום.

סיוע בית המשפט בצמצום תאונות דרכים
תאונות דרכים כוללות בתוכן נזקים לכלי רכב, להולכי רגל ונזק פיזי לרכוש. בשנים האחרונות קיימת עלייה בתאונות הדרכים ובהתאם עיסוקם של בתי המשפט לתעבורה גדל. הפעילות לצמצום תאונות הדרכים גדלה בכדי למנוע קטל ולהקל על מערכת המשפט. מערכת המשפט מסייעת בנושא זה ע"י אכיפת חוקי תנועה, ענישת עבריינים בנושאי תעבורה וקיום קורסים בנושא "נהיגה מונעת".


עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בית המשפט לתעבורה
סגור