מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » תרומת ביציות
מגזין משפחה

תרומת ביציות

חוק תרומת הביציות אשר נחקק ב-2010 הוא חוק די מהפכני בישראל. החוק נועד בכדי להסדיר את תרומת הביציות באופן מסודר וחוקי וזאת למטרות הולדה או מחקר, ושלא יעשה בהן שימוש של סחר וכדומה וזאת תוך כדי שמירה על הפרטיות של התורמת וגם של הנתרמת שהשתמשה בביציות
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/8/2013
  • |
  • 16:35
  • |
  • 2288 צפיות

החוק לתרומת הביציות אשר חוקק במטרה לתת מענה ולהשלים את החוקים הקיימים בתחום זה, כמו תרומת זרע, פונדקאות והפרייה חוץ כופית, הוא למעשה חוק שאמור לבסס את מעמדן של פרוצדורות רפואיות חדשניות, אשר מסייעות בדרך כלל לזוגות אשר רוצים להביא ילדים לעולם בדרך זה או אחרת.

סיוע לנשים – וגם לגברים
החוק למעשה חוקק מהצורך העז לסייע לנשים בתרומת ביציות, לא כולן יכולות ללדת בקלות ולעיתים בגלל מגוון בעיות רפואיות אשר בגללן הן אינן יכולות להיכנס להריון. בכדי שאישה תוכל לתרום ביציות היא צריכה לעבור הכנה שתעזור לגופה לייצר כמות מירבית של ביציות בפעם אחת, ואז היא תוכל לתרום. גם הגברים אשר מגלים לעיתים שהאישה אותם הם אוהבים אינה יכולה להביא ילדים, שמחים מהעובדה שהיא יכולה לקחת תרומת ביציות וכך להביא ילד לעולם. כנ"ל גם לגבי הגברים שרוצים להביא ילדים ולא יכולים, ולוקחים תרומת זרע.
תרומת ביציות - יכולה להתקיים רק בכמה תנאים

בעיות שעולות
תהליך השאיבה הוא לא בדיוק ההליך הכי סימפטי שקיים, וישנם סיכונים שהתורמת צריכה להיות מודעת אליהם טרם כניסתה לחדר התרומות. ישנן מספר בעיות ושאלות מוסריות כאלה ואחרות כשמדובר בתרומת ביצית. אם הילד שוכן בבטנה של אישה אחרת, אך מביצים של אישה נוספת, מי מהן היא האמא למעשה? 

תנאים לשימוש בתרומות ביציות
ישנם תנאים אשר מעוגנים בחוק החדש בשביל שאישה תוכל לעשות שימוש בתרומת ביציות. למשל, על האישה הנתרמת חלה החובה לעשות שימוש בביציות רק בשני מקרים: או בפונדקאות, או להריון שלה בעצמה. כמו כן, האישה שנתרמת יכולה להיות בגילאים 18 ועד לגיל 54, וצריכה להוכיח שהיא סובלת מבעיה אשר מצדיקה את תרומת הביציות ושאכן היא אינה יכולה או מתקשה להיכנס להריון.

עורכי דין לענייני פונדקאות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פונדקאות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תרומת ביציות
סגור