מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » עובדים זרים
מגזין משרד הבטחון

עובדים זרים

כל אדם שהגיע לעבוד בישראל והוא אינו אזרח ישראלי כחוק, נחשב כעובד זער בפני מערכת המשפט הישראלית. לפיכך, ישנן הגבלות, חוקים, זכויות והיתרים שונים לגביו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/8/2013
  • |
  • 16:41
  • |
  • 2406 צפיות

בשנים האחרונות מספר העובדים הזרים בארץ רק עולה ועולה. אם בעבר הייתה הגבה והיו כאן מספר מסויים של עובדים זרים, הרי שכיום ישנן עבודות שרק העובדים הזרים מסכימים לעשות כמו עבודות בנייה, עבודות חקלאות, ניקיון ועוד. 

מספר הולך וגדל
מספר העובדים הזרים רק הולך וגדל. לפני עשרים שנה מספר העובדים הזרים בארץ עמד על קצת יותר מעשרים אלף, כאשר כיום יש יותר מ-300 אלף עובדים זרים. בשביל שעובד זר יוכל להיכנס לארץ הוא צריך לקבל את האישורים הרלוונטיים ממשרד הפנים וגם משירותי התעסוקה, זאת בכדי שהשהייה שלו בארץ בתקופה שמוקצבת לו, תהיה חוקית. עורכי דין לאשרות עבודה נתקלים בהרבה בקשות במהלך השנה בכדי לאפשר לעובדים זרים לעבוד בצורה חוקית בישראל.
עובדים זרים - מספרם גדל משנה לשנה

תנאי העסקה
ישנו חוק לעובדים זרים, הנמצא בתחום דיני העבודה. לעובד הזר יש המון זכויות והגנות, וגם הרבה חובות. בכדי שלעובדים הזרים עדיין יהיו זכויות מול מעסיקים נצלנים ואכזריים, נחקקו חוקים נוקשים אשר מבדילים את העובדים הזרים מהעובדים הישראלים. על המעסיק שקיבל את העובד לחברה שלו, חלה החובה לספק לו תנאי מחייה אשר לא יביישו אותו ויוכל לישון תחת קורת גג ובית מכובד. בנוסף, צריך המעסיק לשלם על העובד ביטוח, וביטוח רפואי. על העובד גם חלים חוקי מס שונים. רוב החוקים שנחקקו כאמור, הם בכדי למנוע מהמעסיקים לנצל את העובדים הזרים.

לא הכל ורוד
למרות האיסורים המחמירים והחוקים שנחקקו, יש בישראל אלפי עובדים זרים ששוהים בארץ בצורה לא חוקית. לא כולם הגיעו לכאן כ´לא חוקיים´, ישנם גם כאלה שכן היו כאן בצורה חוקית, אך כשהויזה שלהם פגה, הם נשארו בארץ והמשיכו לעבוד. משטרת ההגירה עובדת שעות נוספות בכדי לשים את ידע על אותם עובדים זרים אשר נשארים בארץ בניגוד לחוקיה. עובד זר שנתפס כשהוא שוהה לא חוקי בישראל, עובר למתקן שהייה ולאחר מכן מגורש בחזרה לארצו.

עורכי דין לענייני אשרות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אשרות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עובדים זרים
סגור